צילום: קורס

חדר חושך - dark room

4242
צדקה נועה, סמסטר ב', יום ג', 10:00-13:00
צדקה נועה, סמסטר ב', יום ג', 14:00-17:00
2.0
"אני מצלם 10 שנים במצלמה דיגיטלית ולא יצא לי עוד פריים אחד טוב" (ג'ואל קנטור)"דיגיטלי זה קר ו - I phone זה סוג של פריזר" (תחילת משפט שלי, מורן שני המשיך) ___________________________________________________________________הקורס הינו המשך לקורס "חדר חושך" בסמסטר א' בו למדתם.ן את פעולות עבודת חדר החושך הבסיסיות: הכרת מצלמה אנלוגית 35 מ"מ וחלקייה, הכרת המגדל וחלקיו, פיתוח סרט צילום, עשיית הדפס מגע, בחירת תשליל להדפסה, הגדלה וריטוש.תפיסת הפרקטיקה הצילומית האנאלוגית –"חֶדֶר חוֹשֶכִית", כפרקטיקת עבודה נפרדת המכוננת באופן קריטי תודעת צילום שונה שיוצקת תכנים והתגלמות/התגשמות צורנית אחרת.File (קובץ) אינו יכול להיות Film (סרט צילום), ו - Film (סרט צילום) אינו יכול להתנהג כ- File (קובץ) .הקורס יגביל את העבודה הצילומית לפרקטיקה אנלוגית בלבד.כשהפרקטיקה האנלוגית מופנמת ומתופעלת במקצת, "נבקר" בחדרי חושך של צלמים וצלמות וננסה לראות באופן קונקרטי איך עבדו, חשפו, פיתחו והדפיסו. כמה בדיוק ליסט מודל "חתכה" מהפריים המקורי לפני שהדפיסה? מדוע דיאן ארבוז רצתה הדפסות כמו עיסות חול גרעיניות בתחילת דרכה ואחר כך חיפשה רק בהירות ומובחנות? מדוע ביל ברנדט הדפיס כל כך שונה את אותו נגטיב בהפרשי זמן שונים? מדוע ואיך דאידו מוריאמה מוסיף כל כך גושי שחור בהדפסה הסופית? למה יוג'ין סמית היה זקוק לטלוויזיה רועשת מרצדת בזמן שהדפיס? איך ג'ואל קנטור אינו נלחץ כשמיכל הפיתוח נופל על רצפה נפתח במקצת בזמן פיתוח? ואיך לתמר לוינסון לא משנה באיזה סרט צילום היא משתמשת? מדוע דליה אמוץ לא יכלה שאף אחד אחר ידפיס את צילומיה? ולמה לתומר קאפ חשובים כל כך ה"פרטים בשחור" ולי חשוב בעיקר ה"שחור" בלי אף פרט בו? ומדוע שמחה שירמן מתעקש לאורך כל שנות עבודתו כצלם על שימוש באותו כימיקל מפתח אחד ספציפי? ולאיזה אור ווקר אוואנס חיכה בזמן שצילם את התנור בביתו של רוברט פרנק בנובה סקוטיה?הקורס הינו סדנתי בעיקרו ויכלול עבודה עצמית מודרכת בחדר חושך, בחינת תוצאות הדפסה בקבוצה, אך מידי פעם יהיו שיעורי הרצאות על אופני עבודה שונים של צלמים/ות בחדר חושך וביקורת עבודות.חובות הקורס: הקורס מחייב עבודת מעבדה אינטנסיבית במסגרת השיעור ובאופן עצמאי, חובת הגשת תרגילים טכניים ונושאיים ונוכחות פעילה בשיעורים המעשיים והעיוניים. הכניסה לשיעור מבקשת ידע מוקדם בעבודת המעבדה בחדר חושך.