24.9.20
תכנית אקדמית > תואר ראשון > אמנות > גלריה ועבודות בוגרים

אמנות: גלריה ועבודות בוגרים

ע"ש בלנש ורומי שפירו

אמנות, תערוכות גמר 2019
עינבל קאפח, ללא כותרת
, 2019, שנה ד', אמנות

החלל מורכב מצידו האחד מרישום קיר, ומצידו השני משלושה מייצגי וידאו ללא סאונד.
"קשה לי להסיר את העיניים מהציורים הללו, שהם גם ביתיים וגם חייתיים, גם קרובים וגם רחוקים. קשה לי להחליט אם הם הקריקטורה שלי או שאני קריקטורה שלהם." (אלכס ליבק מתוך " כמו כלב")
רישום הקיר נוצר מתוך התבוננות על ציורי מערות, אשר עיטרו בעבר קירות במערות של ציידים, ותעדו את הסביבה שבה שהו באותו הזמן, מתוך התבוננות בטבע ופועלו. אני רואה קשר בין פעולת הציור על קיר, אל המאמר המודרני של ג'ון ברגר, העוסק ביחסנו כיום להתבוננות בטבע ובסביבה שלנו.
"למה להתבונן בבעלי חיים"? ג'ון ברגר מייחס חשיבות מיוחדת למבטה של החיה, למבטנו בה, ולמבטנו בעצמנו באמצעותה. בעת המודרנית, השתנה יחסו של האדם למערכת זו, שבה היה חלק מהטבע. יחסו אליה נעשה לפטרוני. "חיית המחמד משלימה את בעליה, מגיבה אל הצדדים באישיותו שאלמלא כן היו נותרים ללא אישור לקיומם."
באמצעות הרישומים אני שואלת - מה הוא מקומנו שלנו בעולם המודרני אל מול הטבע או בתוכו? איפה האדם מוצא את עצמו מול החי, שהוא עצמו ביית?
עבודות הוידאו מתעסקות בהתבוננות בסביבת חיים כפי שהיא, ללא הפרעה. הצילום נעשה בטכניקת "זבוב על הקיר", ללא נרטיב וללא סאונד. העבודות משאירות את הצופה בתהייה על המתועד, כך שאין נרטיב והצופה בו זה הוא שמרכיב את המציאות שנגלית אליו.

עינבל קאפח
שנה ד'
ללא כותרת
2019