25.8.19
מסלול התמחות שנה ג
עמיחי בן-משה, המופע של אדון הריקוד
, אמנויות המסך, מדבקות של פרפרים, לוח גירים, גירים
מרצה: רוני אורן. מסלול סטופ. תרגיל סמסטר א' של שנה ג': התמקדות בפרויקט סמסטריאלי אקספרימנטלי. עיקר התרגיל היה, לבחור קטע מוסיקלי (רצוי ללא מילים וקל לניתוח) ולנתח אותו לאנימציה אקספרימנטלית. הקטע המוסיקלי שבחרתי קובץ מ-2:30 שניות לשניה אחת. יש למוסיקה המקורית 3 מערכות+מערכת פתיחה וסיום. ואני לקחתי את מערכת הפתיחה +המערכה הראשונה, שקובצה לנעימת ההתחלה והסוף שלה לפני החילוף למערכה השניה. המערכה השלישית היתה הרבה יותר דרמטית ואותה בחרתי ערוך כהחלק השני של הסרט, (הרגע שבו הפרפר פורץ מן הלוח)+ הסיום. היה לי בהתחלה (5-6 שבועות) קשה מאוד להוליד רעיון, כי המוסיקה כל כך סוחפת ופתוחה. כך שכל הזמן היה לי בראש מרחבים פתוחים ושדות רחבים. אבל הצלחתי להתמקד בחליל/סוג של חליל ברקע ולחשוב על פרפר... אני בחרתי לשלב התמקדות בשתי טכניקות: אנימציה קלאסית (עולם הדירים) ואנימצית "סטופ מושן" (עולם האובייקטים). הסיפור מתחיל, כביכול, באנימציה קלאסית מצויירת: פרפר שצוייר על לוח גירים, אך האנימציה מצולמת frame by frame בתמונות סטילס. האפקט שונה אם הייתי מצייר וסורק את התמונות (זה גם ההסבר לרעידות של הוידאו). אחר כך, עוברים לעולם האובייקטים: כל הפרפרים כולם הם מדבקות של פרפרים, בגודל של 5X5 סמ' שהודבקו לרדיד אלומיניום עבה. לכל פרפר יש כפיל שקפוא בתנועה אחרת. הסיפור ממשיך ומתגבר יחד עם המוסיקה כשהפרפר יוצא מן הלוח ומקבל חיים משלו. מפריע לו להיות תקוע בעולם של ארבע קירות והוא רוצה חופש. משהצליח במשימתו, הוא מפיח חיים גם בחבריו הפוחלצים ויחד הם ממשיכים במסע התעופה שלהם. בחלק השלישי, יש שילוב של 2 הטכניקות במקביל: גם הקלאסית שמצולמת בסטופ, וגם האובייקטים. כשהפרפרים מכניסים אותו חזרה לפרח. והדובדבן שבקצפת: הוספתי "מלאכת מחשבת" לסרט: אפקטים באפטר...לא יכולתי להתאפק, אז מיד בסיום העריכה על הסרט, נכנסתי לתוכנת האפטר והוספתי אפקטים במקומות חשובים בסרט שמדברים על חיים. כל הלידה של הפרפר מהפרח דרך קרן האור הראשונה (היה חשוב לי להעביר אווירה קסומה) וגם כשהפרפר מחייה את חבריו, וגם, בסיום כשהוא חוזר לפרח.
http://www.youtube.com/watch?v=Oz4ntsPL9PA