המחלקה להיסטוריה ותיאוריה, משיקה את גיליון 7 של הפרוטוקולים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

המחלקה להיסטוריה ותיאוריה, משיקה את גיליון 7 של הפרוטוקולים

פורסם ב
19.2.08

במרכז הגיליון הנוכחי - שאלות של זיכרון, מוות, ושכבות זמן, כפי שהן מועלות בתחומי האמנות, הקולנוע, הספרות וההיסטוריוגרפיה.

האם המדיומים האמנותיים הם בבחינת אמצעים לשימור ותיעוד אירועים היסטוריים ותו לא, או שלפנינו כלים שיוצרים את רובדי הזמן בהיסטוריה של התרבות שלנו?
האם נובלה, יצירת אמנות פלסטית ואוטוביוגרפיה הן דרכים ראויות ל'התכתבות עם המתים", התכתבות המכוננת את הזיכרון, את עיצובו ואת הבנייתו כתודעה חיה?

המאמרים שבגיליון הוצגו בכנס השנתי ה-31 של ה IAPL (האגודה הבינלאומית לפילוסופיה וספרות), שכבות: טקסטואליות, וויזואליות, מרחביות, זמניות, אשר נערך בקפריסין, ביוני אשתקד.
עורכי הגיליון הם ד"ר ברוך בליך (המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל) ו- Dr. Kuisma Korhonen, (חוקר ומרצה לספרות השוואתית באוניברסיטת הלסינקי).

בגיליון הנוכחי

מאמרים: צורות אמנותיות שונות לשיחות עם המתים (Jürgen Pieters) ; חוויית הכתיבה של ביוגרפיה מנקודת מבטה של היסטוריונית של התרבות (Tamsin Spargo) ; תיאור ותיעוד בכתיבה הפואטית של שאלות אתנוגרפיות של הגירה (Robert Crawshaw & Corinne Fowler) ; תגובתה של האמנות בישראל לרצח רבין (דנה אריאלי-הורוביץ) ; בית מטבחיים 5 ו- היסטוריה של הפגזה כטקסטים טראומטיים בתוכן ובמבנה (Kuisma Korhonen)

סקירות ספרים: עיון ביסודות הנצרות בעקבות פרויד ולאקאן (רפאל זגורי על פאולוס וקהילת הבנים: עיון ביסודות הנצרות בעקבות פרויד ולאקאן, מאת: איציק בנימיני); פועלם של יהודי איטליה במאה ה- 18 (שושנה רוז-מרזל על La Republique Des Lettres, מאת: אשר סלה) ; קנדינסקי המוקדם (דורון בר על Kandinsky's Quest, מאת: איגור ארונוב) ; הגותו של ז'אן לוק מריון (דרור פימנטל על "על העודפות: עיונים בתופעות הרוויות", מאת: ז'אן לוק מריון) ; הגותו של חיים דעואל לוסקי (אדם טננבאום על הקדמה לפילוסופיה של פני השטח, מאת: חיים דעואל לוסקי)


מסות וביקורות: הגלריה והקולנוע ב- בקרוב וידויים של רועי רוזן (מתי שמואלוף) ; יצירת הוידיאו Frame Time של דורון פורמן (ברוך בליך) ; העולם התרבותי של האינטרנט כתרבות אמריקאית (יונתן ורטהיים) ; הציור כתיעוד של ממשות (אלי שמיר)

לגליון הפרוטוקולים