בצלאל, הועד המנהל, חבר הנאמנים, ההנהלה וסגל המרצים והעובדים, אבלים על מותו של מר מורטון ל. מנדל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

בצלאל, הועד המנהל, חבר הנאמנים, ההנהלה וסגל המרצים והעובדים, אבלים על מותו של מר מורטון ל. מנדל

פורסם ב
17.10.19

ענק בדורו, מנהיג רב-פעלים, מתומכיה הגדולים של מדינת ישראל, פילנתרופ ואיש חזון. ידיד אמת ותומך מסור ורב שנים בבצלאל.

מנדל, לו הוענק אות 'יקיר בצלאל', תרם רבות לאורך השנים בעשייתו ובמנהיגותו למדינת ישראל ולקהילה היהודית. בארץ הקים את בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, את מכון מנדל למנהיגות ואת מרכזי המנהיגות בצפון ובנגב. לצד אלה, תמך בהשכלה הגבוהה בכלל ובתחומי מדעי הרוח והאמנויות בפרט.
לאורך שנות פעילותו העניק מלגות רבות לסטודנטים בבצלאל, תמך בקיומה של תערוכת הבוגרים השנתית של בצלאל ופיתח אוסף אמנות של בוגרי ובוגרות בצלאל, המוצג בבית הספר למנהיגות חינוכית. מעל לכל, אפשר מר מנדל, בזכות תרומתו הנדיבה, את הקמתו של הקמפוס החדש אשר נבנה בימים אלו במרכז העיר של ירושלים, ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, ויהיה למקום משכנה החדש של האקדמיה בעוד שנים ספורות.

נשיא בצלאל, פרופ' עדי שטרן: "מורט מנדל היה התומך הגדול והחשוב ביותר של האקדמיה בצלאל. מורט האמין בעוצמתה, בפועלה ובחשיבותה של בצלאל לחברה הישראלית. הוא היה עבורנו מורה דרך. באופן אישי ראיתי בו מודל ערכי ומקור השראה בלתי נדלה. רבים מהמהלכים המתקיימים בבצלאל בשנים האחרונות נטוו ברוחו ובהשראתו. מורט יחסר לנו ואנו כואבים מאד את לכתו.
אנו נעשה הכל בכדי שהקמפוס החדש של בצלאל, על שם ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, הקם ונבנה בימים אלה, יגשים ויממש את חזונו ואת רוחו של מורט מנדל. הקמפוס השוקק, בלב לבה של ירושלים, העיר שכה אהב, יהיה נר תמיד לזכרו."

יהי זכרו ברוך.

צפו בטקס הנחת אבן פינה כאן