חדשות דניאל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

חדשות דניאל

פורסם ב
8.10.07

צוותי המשא ומתן של ישראל והפלסטינים יחדשו היום (ב') בירושלים את הדיונים בהצהרה המשותפת שתוצג על ידי הצדדים בוועידת השלום הבינלאומית באנאפוליס, ארצות הברית.

 על רקע חידוש השיחות, מסרו מקורות פלסטינים המקורבים לנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו-מאזן), ל"אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי הושגה הסכמה ראשונה בין אבו-מאזן לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפרוס את החסות הירדנית על המקומות הקדושים בירושלים, וזאת לצד חסותה על כל מי שמתגורר בתוך חומות העיר העתיקה. בדיווח בעיתון לא פורט מה יעלה בגורל המקומות הקדושים ליהדות והתושבים היהודים של העיר העתיקה.

 לפי אותם המקורות, המגמה בצד הפלסטיני והישראלי היא לתת למשפחת מלוכה בירדן את הזכות להיות בעלת החסות במתחם הר הבית, וזאת כדוגמת החסות השמורה למשפחת המלוכה בסעודיה על המקומות המקודשים בממלכה הסעודית.  

 

אותם המקורות ציינו עוד כי המגמה היא לפתור את סוגיית ירושלים, בכך שהאגן הקדוש יישאר תחת חסות ירדנית וכי תושבי העיר העתיקה בירושלים יקבלו מספר זהות ירדניים. אותם המקורות רמזו כי ייתכן שתוקם ועדת פיקוח עליונה בירושלים שתכלול את ירדן, מצרים, הרשות הפלסטינית, ישראל והאו"ם.