אליפות ישראל בפרומפטים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

אליפות ישראל בפרומפטים

שבוע העיצוב ירושלים 2023 ביוזמת התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי ועליית המכונות
פורסם ב
28.6.23

אליפות הפרומפטים הראשונה בישראל נערכה ביוזמת בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים וקבוצת עליית המכונות. התחרות נערכה ביוזמתם של ראש התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, ד״ר רומי מיקולינסקי, והאמן, יזם בינה מלאכותית ומרצה בתוכנית לתואר שני בבצלאל, מתי מריאנסקי. 

מנחי הערב בתמונה משותפת על הבמה המרכזית בשבוע העיצוב
צילום: פבל דמיטרוצ'נקו

התחרות על תואר האליפות, התקיימה בפלטפורמת Midjourney בבמה המרכזית של שבוע העיצוב שעסק השנה תחת הנושא: "שקר וכזב", הזמינה יוצרים ויוצרות דיגיטליים המתמחים/ות ביצירת דימויים ב- AI גנרטיבי, מכל רחבי הארץ כדי להתמודד ראש בראש באירוע ראשון מסוגו על התואר. 

שמונה יוצרים ויוצרות התמודדו ראש בראש על ניסוח הפקודה המדויקת ביותר עד ליצירת דימוי איכותי שעונה על בריפים המדגישים דמיון, יצירתיות והומור לצד היכולות הטכניות. מטרת האירוע הייתה לייצר תגובה הולמת של האקדמיה האמונה על איכות וחינוך יוצרים בתקופה בה מתערערים אמות הספים של יצירה, אמנות והוראת אמנות, לצד דחיפה ושאיפה להעמיק את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. 

שני מתמודדים מתחרים בתחרות ראש בראש
צילום: פבל דמיטרוצ'נקו

במסגרת התחרות הוכרזה אלופת הפרומפטים של ישראל :
אופיר שלומי - בוגרת בית הספר לארכיטקטורה בבצלאל.
פרומפטאי החן - רון גואטה - אמן מציג ויוצר תוכן.
וחביב הקהל - ערן מחלו -  מעצב גרפי ועורך וידיאו.

צוות האירוע והמנצחים בתמונה משותפת.
צילום: פבל דמיטרוצ'נקו

חבר השופטים והשופטות הורכב אנשי ונשות אמנות, מדיה, תרבות ותקשורת ביניהם:
נטלי זיו - דוברת טיקטוק בישראל וראש מערך תקשורת ודוברות במדינות צומחות באירופה.
ארז גביש - מעצב ויוצר, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.
דרור נובלמן - תסריטאי ואיש רוח

את האירוע הנחה ד"ר ג'רמי פוגל - משורר, אחד מאוצרי שבוע העיצוב ומרצה במחלקה לפילוסופיה יהודית ובבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.

בשלב המקדים התבקשו המועמדים והמועמדות להציג סצנה מסרט (בדוי) שצילם טרנטינו בירושלים. שמונת הפיינליסטים שהתמודדו בגמר נבחרו מתוך עשרות יוצרים ועלו לבמה להתחרות ראש-בראש ולקבל ציונים ותגובות מפאנל השופטים ומהקהל. 

משימת הגמר הייתה לדמיין את ״חג המיץ הוורוד העולמי״ עליו הכריז באופן רשמי האו״ם. הדימוי הזוכה הוא של אופיר שלומי, בוגרת בית הספר לאדריכלות בבצלאל שהפיקה דימוי ריאליסטי של קבוצה בעלת גיוון מגזרי ומגדרי, רוקדת הורה במעגל, כשחבריה לבושים בבגדים ורודים סביב פסל ענק של בקבוק מיץ ורוד.

דימוי ריאליסטי של קבוצה בעלת גיוון מגזרי ומגדרי, רוקדת הורה במעגל, כשחבריה לבושים בבגדים ורודים סביב פסל ענק של בקבוק מיץ ורוד.
אופיר שלומי, חג המיץ הוורוד העולמי, 2023