זוכי/ת פרס אנדי 2.0 לשנת 2023 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

זוכי/ת פרס אנדי 2.0 לשנת 2023

פורסם ב
9.8.23

פרס אנדי 2.0 לזכרה של אנדראה מוריסון ברונפמן מוענק לסטודנטים ולסטודנטיות בבצלאל עבור הצטיינות בתחומי היצירה והמלאכה הכוללים: זכוכית, קרמיקה, צורפות, אביזרי אופנה ונעליים.

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים מברכת את זוכי/ת פרס אנדי 2.0 לשנת 2023:

עבד אלקאדר עבד אלקאדר, אשכבה, המחלקה לצורפות ואופנה

מערכת הלבוש שייצר עבד אלקאדר
עבד אלקאדר עבד אלקאדר (צילום: שלו אריאל)

הקולקציה אשכבה שיצר אלקאדר, נוצרה מתהליך אישי של פרידה לאחר שאיבד את אביו וההתמודדות האישית שלו עם תחושת הריקנות והבדידות שהגיעו עם פטירתו. לאחר פטירת אביו, נמצאה סדרת תמונות אחרונה בטלפון הנייד בו עבד אביו כחשמלאי בניין. התמונות מתעדות שלבים שונים בתהליך הבנייה. התמונות משמשות כהשראה וכביטוי לתהליכים הרגשיים שאלקאדר מעיד על עצמו שעובר: בין חוויה של שבר, פירוק והרס ובין ניסיונות בנייה מחדש וריפוי. הקולקציה מורכבת ממערכות לבוש בעלות משמעות רוחנית, שבטית וטקסית הבאות לצמצם את המרחק בין שני העולמות.


שירה גפן, מידה מתעתעת, המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית

עבודות זכוכית שיושבות אחת בתוך השניה, בתוכן יש מים
שירה גפן (צילום: דניאל אברג׳ל)

הפרויקט מידה מתעתעת מתעסק בנקודות מבט ובתנועתיות חיצונית ופנימית. הניסיון האנושי לשמור על מרכוז פנימי, סנכרון ותזמון משפיע גם על האופן שבו מתנהלת הפעולה עם הזכוכית. עבודת הצוות הכרחית בתהליך ניפוח הזכוכית. כאשר שני אנשים עובדים יחד על יצירה אחת, הדיוק בתנועות יכול להשפיע על ההבדל בין הצלחה לכישלון. בגישה של גפן, האובייקטים הם לא העיקר, הם אמצעי להתבוננות על ההבדלים.

 

יצחק וקנין, הדקדוק הפנימי, המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית

קבוצות כדורים עושיים קרמיקה בגוונים שונים, בגודל גדול
יצחק וקנין (צילום: מיטל איזביצקי)

הדקדוק הפנימי היא עבודה השוזרת את עולמות הקראפט והטכנולוגיה הדיגיטלית, זה לצד זה. הרקע לעבודה זו חג סביב רצף אירועים מעולמות תוכן מדעיים ומתמטיים, אשר קרו לאורך ההיסטוריה ומהם נע אל עבר הוגי דעות כאלו ואחרים, תוך שיתוף הקהל בדילמות אותם יצחק חווה, מעולמות התוכן אשר מעסיקים אותו ביום-יום והשאלות אשר צפונות עמוק במחשבתו, הנובעות מתוך דילמות ופרדוקסים - על קצה המזלג. בעבודה זו, מוצגים כדורים מחומר קרמי אשר נושאים על גבם את חתימת תהליך הייצור, ובכללם: שלבי המידול, הכרסום והיציקה. לצידם מוצגים רישומי אקריליק על בד בצורה מעגלית, אשר בוצעו באמצעות מניפולציה על זרוע רובוטית.