וידאו - המצלמה כחומר | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

וידאו - המצלמה כחומר

קוד
16319
שעות אקדמיות
90
נ"ז
2
סמסטר ב
יום
שלישי
בשעה 10:00 - 13:00

קורס מעשי ורעיוני בו נפרק את שפת אמנות הוידאו לחלקיה הצורניים - תמונה וסאונד על ציר זמן - תוך הסתמכות בעיקר על מקורות קולנועיים. נתנסה ביחד בדרכים להצגת רעיון או הנגשת סיפור באמצעים חזותיים וקוליים, נחפש את השפה החזותית של המדיום הספציפי הזה, ודרך זה נסגל מיומנויות שילוו אותנו הלאה בתהליכי עבודה בוידאו ובכלל.

הקורס יתבסס על תרגילים שיבוצעו בזמן השיעור ובבית. בתחילת כל שיעור נצפה באזכורים מתוך עולם הקולנוע - רגעים צורניים שבודדו מתוך סרטים שלמים - שמתייחסים לתרגיל שנתנסה בו. התרגילים יהיו בעלי אופי צורני "טהור" וישימו את הפוקוס על שאלות של - מסגרת/פריים, תנועה בתוך פריים, יחסים בין מצלמה לאובייקט (והפוך), מהו מבנה ואיך יוצרים אותו, האם כל עבודת וידאו זקוקה למבנה ומתי מגיע הרגע שצריך לשבור אותו ו"לבגוד" בו.

הקורס יתמקד ב"איך" ובצורה, וכך נזמן לתוכו (בטבעיות ומבלי להתאמץ) את התוכן ואת ה"מה".

נתייחס לציר הזמן, לשאלות שהמצלמה שואלת, ונעשה שימוש במצלמה כחומר לברוא רעיונות.

בשלב מתקדם של הקורס נכניס את פס הקול לשיעור, ונתנסה בהקשבה לחללים ולחפצים, בחיים שהצליל מפיח בהם, וביחסים הנוצרים בין התמונה לפס קול.

לצד התרגילים שנתנסה בהם במהלך השנה, הקורס ילווה את הסטודנטים אל עבר עבודת וידאו אחת מרכזית אותה הם יציגו בסוף הקורס. תהליך העבודה יתחלק לשלושה שלבים עיקריים, משלב חיפוש הרעיון ועד מימושו במציאות. כל שלב כזה יהווה עבור הסטודנטים תחנת עצירה להתבוננות בתהליך היצירה במטרה להגיע לתובנות לגבי המשך העבודה.