"שיר אהבה לחדר חושך"(קובץ אינו יכול להיות תשליל )

קוד
46376
שעות אקדמיות
45
נ"ז
2
סמסטר א
יום
רביעי
בשעה 14:00 - 17:00

"אני מצלם 10 שנים במצלמה דיגיטלית ולא יצא לי עוד פריים אחד טוב" 'ואל קנטור)

"דיגיטלי זה קצת קר ו- I phone זה אולי סוג של פריזר" (התחלת המשפט שלי ומורן שני המשיך)

הקורס יוקדש לחשיפת דרכי העבודה של צלמים.ות שונים.ות בתהליך העבודה האנלוגי, דרך הרצאות עיוניות על מושגים אנלוגיים קלאסיים, כגון: Frame, Full Frame. Fine Print, Contact Print. וגם תוך כדי התנסות ממשית סדנתית מודרכת בחדר חושך.

"נבקר" בחדרי חושך של צלמים וצלמות וננסה לראות באופן קונקרטי איך עבדו, חשפו, פיתחו והדפיסו. כמה בדיוק ליסט מודל "חתכה" מהפריים המקורי לפני שהדפיסה? מדוע דיאן ארבוז רצתה הדפסות כמו עיסות חול גרעיניות בתחילת דרכה ואחר כך חיפשה רק בהירות ומובחנות? מדוע ביל ברנדט הדפיס כל כך שונה את אותו נגטיב בהפרשי זמן שונים? מדוע ואיך דאידו מוריאמה מוסיף כל כך גושי שחור בהדפסה הסופית? למה יוג'ין סמית היה זקוק לטלוויזיה רועשת מרצדת בזמן שהדפיס? איך ג'ואל קנטור אינו נלחץ כשמיכל הפיתוח נופל על רצפה נפתח במקצת בזמן פיתוח? ואיך לתמר לוינסון לא משנה באיזה סרט צילום היא משתמשת? ופסי גירש נדבקה ואהבה לצלם בסרט אחד בלבד וספציפי? מדוע דליה אמוץ לא יכלה שאף אחד ואחר ידפיס את צילומיה? ולמה לתומר קאפ חשובים כל כך ה"פרטים בשחור" ולי חשוב בעיקר ה"שחור" המוחלט בלי אף פרט בו? ולאיזה אור ווקר אוואנס חיכה בזמן שצילם את התנור בביתו של רוברט פרנק בנובה סקוטיה?

הכניסה לשיעור מבקשת ידע מוקדם בעבודת המעבדה בחדר חושך, ויגביל את העבודה הצילומית לפרקטיקה אנלוגית בלבד.

מטרת הקורס: למידה והעמקת ידע מעשי ועיוני במלאכת הצילום האנלוגית, מתוך הבנה כי ה"איך מצלמים" קשור ומותך ל"מה מצלמים" באופן קריטי, וה"איך" וה"מה" אינם ניתנים להפרדה.