מפנזין למגזין

קוד
20266
שעות אקדמיות
0
נ"ז
6
סמסטר ב
יום
שלישי
בשעה 10:00 - 17:00

על רקע המשבר בעולם העיתונות המודפסת לצד האתגרים הגלובליים מהקשים שחווינו, מתפתח עולם חדש-ישן, מרתק ותוסס של עיתוני רחוב ומגזינים בהוצאה עצמית. כמו במרחב הוירטואלי גם במרחב האורבני - כל מי שיש לו מה לומר יכול לעשות זאת. בלי תקציב, בלי מערכת עיתונאית מסורבלת, בלי עורכים וצנזורים - המרחב האורבני הפך לזירה תקשורתית אלטרנטיבית מרתקת.

מבט חטוף במאה העשרים מראה שתקופות המשבר הגדולות ביותר (מלחמה, משבר כלכלי, חברתי וכד׳) הצמיחו את הפורמטים המעניינים ביותר של עיתונות אלטרנטיבית, פנזינים וזינים למיניהם. חלק מאותם פנזינים, שהחלו כעיתוני שוליים בועטים ודלי תקציב, השכילו להפוך למגזינים מוקפדים, מושקעים ורבי תפוצה: I?-D, Rolling Stone ואחרים.

בקורס זה נתחקה אחרי המהלך המרתק הזה - מפנזין למגזין. השאלה הראשונה שתצטרכו לתת עליה תשובה היא מה הנושא שהכי מעניין אתכם, חשוב לכם. נושא זה יוצג תחילה כפנזין לקהילה נבחרת. בשלב השני נלמד ונבחן מחדש את המוסכמות הקיימות בתחום המגזינים וניצור מודלים חדשים שיהפכו את פנזין השוליים למגזין מעוצב, מוקפד ומושקע שיכול להגיע לקהלים נוספים ומגוונים.

תהליכי עבודה יהיו מהכלים החשובים שתרכשו בקורס זה. אם בשלב פיתוח הפנזין תהליך העבודה יהיה אישי ואינטואיטיבי - הרי שעבודת הפיתוח של המגזין תהיה מובנית ושיטתית:

החל מהגדרת הנושא ופיתוח קונספט; דרך איסוף (ויצירת) התכנים הרלוונטיים, יצירת לייאאוט של פריסת התכנים במגזין, ויצירת גריד מתאים; ועד בדיקות שיטתיות של השפה הגרפית - פיתוח מתכונות טיפוגרפיות, שפת דימויים, תפישה צבעונית, תפישת לייאאוט ועוד.

אחת השאלות המעניינות על רקע הקורה במרחב הוירטואלי, היא מה יכולה להיות דמותו של פנזין/מגזין המוכר לנו כפורמט פיזי, לא רק במדיה המודפסת אלא גם כפורמט דיגיטלי. מי מכם שיבחר לעסוק במרחב הדיגיטלי יוכל לעשות זאת.

למי מתאים הקורס? לכל מי שיש לו.ה מה לאמר, מוצא עניין באיסוף ועריכת תוכן, ואוהב.ת לחקור את הקשר בין תוכן לצורה ולפתח שפה עיצובית שהיא גם אישית וייחודית וגם תקשורתית.