האדריכלית ד"ר אלס ורבקל מונתה לתפקיד ראש המחלקה לארכיטקטורה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

האדריכלית ד"ר אלס ורבקל מונתה לתפקיד ראש המחלקה לארכיטקטורה

פורסם ב
31.5.18

הוועד המנהל של האקדמיה בצלאל אישר את המלצת ועדת החיפוש למנות את ד"ר אלס ורבקל לתפקיד ראש המחלקה לארכיטקטורה

הוועד המנהל של בצלאל, בראשות דן מרידור, אישר ביום רביעי (30.5.18) את הבחירה של ועדת האיתור של האקדמיה לתפקיד ראש המחלקה לארכיטקטורה.  חבריי ועדת האיתור: נשיא בצלאל ויו"ר הוועדה- פרופ' עדי שטרן, הרקטור - ד"ר יובל קרניאל, אסתר ברק לנדס, פרופ' רותו מודן, אלי פטל, ארז גביש וארז אלה.

ד"ר יובל קרניאל, רקטור בצלאל ברך על המינוי ומסר: "אנו מאחלים לאלס הצלחה בתפקידה, יחד איתה נמשיך להעשיר ולחזק את תחום הארכיטקטורה בארץ ובעולם. אנו בטוחים שאלס תמשיך להצעיד קדימה את המחלקה ותכשיר אדריכלים שהם לא רק אנשי מקצוע מעולים, אלא גם מנהיגים שמעצבים את הסביבה ואת המקום הישראלי. אנו שמחים במיוחד למנות לתפקיד, לראשונה במחלקה, אדריכלית אישה, שהובילה בשנים האחרונות בהצלחה את התואר השני בעיצוב אורבני. אנו מודים לאדריכל יובל יסקי על הובלת המחלקה ב- 8 השנים האחרונות".

אלס ורבקל היא שותפה במשרד דרמן-ורבקל אדריכלות ובעבר כיהנה כפרופ' משנה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.  אלס היא יושבת ראש הקתדרה לעיצוב אורבני ומורשת של אונסקו בישראל וחברה-מייסדת של הפורום הישראלי לעירוניות.

ורבקל לימדה במסגרת לימודי תואר שני באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, אוניברסיטת פרינסטון בניו ג'רסי, אוניברסיטת לובן בבלגיה ובבית הספר לארכיטקטורה, פראט בניו-יורק.
בשנת 2003 כיהנה כעמיתת מחקר בליגה לארכיטקטורה בניו-יורק ואצרה את התערוכה Urban Life Housing in the Contemporary City  במכון Urban Center בניו-יורק.
בשנת 2013 הוציאה ורבקל לאור את הספר:
In Search of the Public: Notes on the Contemporary American City" ".
בשנת 2008 יצא לאור ספר בעריכתה בשם  Constellations: Constructing Urban Design Practices"". 
כמו כן שימשה ורבקל כעורכת של AD Magazine בנושא Cities of Dispersal"" . 
ורבקל בעלת דוקטורט בארכיטקטורה מאוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רזי, בוגרת תואר מאסטר בארכיטקטורה ועיצוב עירוני מאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, תואר באורבניסטיקה מהפוליטכניקום באוניברסיטת קטלוניה בברצלונה, ספרד, ותואר ראשון בארכיטקטורה והנדסה אזרחית מאוניברסיטת לובן בבלגיה.

המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל היא מרכז אקדמי מוביל המקדם לימוד, מחקר יישומי, יצירה מקורית, דיון ביקורתי ומעורבות אקטיבית בתחומים של ארכיטקטורה, עיצוב אורבני וחיי עיר, תכנון סביבה ונוף, תרבות בנייה ודיור.
ד"ר אלס ורבקל עומדת בראש התכנית לתואר שני בעיצוב אורבני מאוקטובר 2014  ותחליף את האדריכל יובל יסקי שעומד בראש המחלקה לארכיטקטורה משנת 2010.   אלס תיכנס לתפקידה ב- 1 באוקטובר 2018.