ג׳ואן אבו דאלו זכתה בפרס המל"ג למעורבות אקדמית בקהילה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

ג׳ואן אבו דאלו זכתה בפרס המל"ג למעורבות אקדמית בקהילה

פורסם ב
14.6.18

הפרס ע"ש שוש ברלינסקי - שיינפלד

ג׳ואן אבו דאלו מהמחלקה לאדריכלות השתתפה בקורס ״אמנות ואקטיביזם במרחב הציבורי״, במסגרת המקבץ הבין תחומי במחלקה להיסטוריה ותיאוריה. הקורס התקיים במהלך סמסטר ב׳ + סמסטר קיץ תשע״ז. מרצי הקורס : ד״ר דיאגו רוטמן ואיתן שוקר.

במסגרת הקורס הסטודנטים תכננו בשיתוף מלא של קהילת תושבי בית צפפה ספריית קח תן פתוחה במרחב הציבורי. שיעורים רבים התקיימו בבית צפפה, ודרשו מהסטודנטים לצד מקצועיות בתחום התכנון עצמו, רגישות לקהילה ועבודה משותפת של הסטודנטים ממחלקות שונות.

ג׳ואן אבו דאלו, תושבת בית צפפה, התבלטה באופן מיידי ברצינות שלה ובהשקעה הבלתי מתפשרת. בתהליך ארוך נפגשנו עם קבוצות רב גילאיות מהשכונה במנהל הקהילתי. לאחר הפגישות ועיבוד הצרכים של התושבים, הסטודנטים הגישו כחמש הצעות שונות בקבוצות קטנות, אותן הציגו בפני הקהילה.

ההצעה של ג׳ואן הייתה המגובשת ביותר, והתייחסה באופן ישיר לכל ההערות והאתגרים שעלו מהקהילה עצמה. הקהילה בחרה בהצעה של ג׳ואן, שהשכילה לשתף את כלל הסטודנטים בפיתוח ההצעה. התוצאה היא אלמנט מפתיע, ברוח המקום וברוח הקהילה, המשלב אלמנטים מקומיים ליצירת ספרייה המשלבת החלפת ספרים, לצד ״ספריית״ צמחי תבלין ותה. בימים אלו הספרייה מיוצרת במסגריה מקומית בליווי ופיקוח של גואן ושלנו.  בקרוב יוצב האלמנט במרחב פארק המסילה בית צפפה. במהלך הקיץ הקרוב קבוצה חדשה של סטודנטים תעבוד יחד עם התושבים על בניית העדניות וצביעת המרצפות.

לצפיה באלמנט המתוכנן

להזמנה לטקס