פרס ראשון לפרויקט גמר של בוגר תשס"ט מהמחלקה לעיצוב תעשייתי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

פרס ראשון לפרויקט גמר של בוגר תשס"ט מהמחלקה לעיצוב תעשייתי

פורסם ב
2.9.09

הסטודנט זאב זוהר זכה בפרס הראשון של האגודה הישראלית לאנרגיה מתחדשת וביה"ס ללימודי סביבה של אוניברסיטת תל אביב עם פרויקט הגמר WebCab.


זאב זוהר, סיים זה עתה את לימודיו בבצלאל במחלקה לעיצוב תעשייתי וזכה עם פרויקט הגמר שלו, WEBCAB (הפרויקט משותף למחלקה לעיצוב תעשייתי וארכיטקטורה) במקום הראשון בתחרות של האגודה הישראלית לאנרגיה מתחדשת וביה"ס ללימודי סביבה של  אוניברסיטת ת"א.

הפרס יוענק לזאב במסגרת כנס האגודה הישראלית לאנרגיה מתחדשת אשר יתקיים ב9 בספטמבר 2009 במכון וייצמן.

WebCab הוא שירות על בסיס תקשורת, המשלבת את היתרונות של תחבורה פרטית והיעילות של נסיעה משותפת.
שיטת התניידות חדשה בעיר – תחבורה ציבורית מותאמת אישית.

תיאור השירות:
הנוסע מודיע למערכת לאן ברצונו להגיע ומתי (דרך האינטרנט / הטלפון הנייד או הקווי).  המערכת מספקת לנוסע זמן נסיעה ומחיר משוערים (הנתונים מבוססים על סטטיסטיקות מנסיעות דומות) ומכוונת אותו לנקודת איסוף אופטימאלית עבורו ועבור המערכת (בשלב הראשון על בסיס רשת תחנות האוטובוס הפזורות ברחבי העיר).  בזמן ובמקום המיועדים, יגיע רכב, יאסוף את הנוסע ויסיעו ליעדו.
במצב של מאות נוסעים המשתמשים בשירות זה בכל רגע, המערכת הממוחשבת קולטת את ההזמנות וממפה אותם על ידי זיהוי המסלולים החופפים.  אלגוריתם המגדיר רמת התאמה יכול לבנות קווי נסיעה דינאמיים, המתאימים בצורה מושלמת לצרכי הרגע.  שימוש בשיטה זו לא רק נוח למשתמש אלא גם חסכונית מאוד שכן היא מאפשרת שליטה מלאה בהתאמת ההיצע לביקוש.  הרכבים נוסעים, בתפוסה גבוהה, לפי המקומות והזמנים בהם יש ביקוש.

פרטים נוספים על הכנס ניתן למצוא באתר http://www.ises.org.il/