מסלול הצטיינות בתרבות חזותית, אוצרות וביקורת | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מסלול הצטיינות בתרבות חזותית, אוצרות וביקורת

תואר ראשון ותואר שני בארבע שנים
פורסם ב
29.7.23

בשנת הלימודים תשפ”ד ייפתח מסלול חדש עבור סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים של התואר הראשון בתרבות חזותית וחומרית. המסלול יאפשר השלמת תואר ראשון בתרבות חזותית וחומרית ותואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות תוך ארבע שנים. הסטודנטיות/ים במסלול ילמדו בשנתיים הראשונות בתכנית הלימודים של המחלקה לתרבות חזותית וחומרית; בשנה השלישית ללימודיה/ם, ישלבו את השנה השלישית של התואר הראשון עם השנה הראשונה של התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בהתאמות מסוימות; ובשנה הרביעית הם ילמדו את השנה השנייה של התואר השני וישלימו את חובותיהם לתואר זה. 

המסלול החדש יאפשר העמקה בתחומי האמנות העכשווית, התרבות החזותית, האוצרות והביקורת. הוא יקנה את הבסיס למחקר בתחומים אלה ויוביל לכתיבת תזה מחקרית. הוא יאפשר התוודעות לשיח האמנות והעיצוב העדכני בארץ ובעולם והשתתפות פעילה בו. הוא יעודד פעולה אינטלקטואלית וביקורתית בשדות התרבות החזותית, עשייה אוצרותית וניהול מעשי של פרויקטים אמנותיים. המסלול יכלול סמינרים וקורסים ייעודיים וסיורים לימודיים בתערוכות ואירועי אמנות בינלאומיים.

הקבלה למסלול תיעשה בסיומה של השנה השנייה ללימודי התואר הראשון בתרבות חזותית וחומרית. שנת הלימודים השלישית תורכב משתי שנות לימוד ושכר הלימוד יהיה בהתאם. יחד עם זאת, ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת מלגת עידוד. 

תנאי קבלה:
ממוצע ציונים של מעל ל-90, הגשת תיק מועמדות וריאיון אישי.

להגשת מועמדות יש למלא את טופס ההרשמה

לאחר הגשת המועמדות תדרשו להגיש עד לתאריך 31.7.23 תיק מועמד/ת הכולל:
מכתב ובו הצגת תחומי העניין של המועמד/ת, הצהרת כוונות לעתיד, גיליון ציונים, מכתב המלצה של מרצה מבצלאל ועבודה לדוגמה שנכתבה במסגרת לימודי התואר הראשון.

מועד סגירת ההרשמה
יום שבת | 29.7.23

מועד הריאיונות
יום רביעי | 7.8.23