נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג ביקרו בתערוכת בוגרי/ות בצלאל 2023 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג ביקרו בתערוכת בוגרי/ות בצלאל 2023

פורסם ב
13.8.23

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, מיכל הרצוג, ביקרו ביום חמישי 10.8.23 בתערוכת בוגרי ובוגרות בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים שנערכה השנה לראשונה בקמפוס ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל. במסגרת התערוכה מציגים למעלה מ-400 בוגרות ובוגרים מכלל מחלקות האקדמיה את עבודותיהם, בחללים השונים ובאגף עידן ובתיה עופר לאמנות, שהפכו לפרק זמן של שבועיים, מכיתות וחללי לימוד למוזיאון ענק.

בביקורם, סיירו הנשיא הרצוג ורעייתו במחלקות השונות יחד עם נשיא בצלאל, פרופ׳ עדי שטרן, יו״ר הועד המנהל של האקדמיה, דן מרידור וסגנית הנשיא, אדריכלית ליאת בריקס-אתגר. כמו כן, נפגשו עם ראשי המחלקות, ארז גביש, ראש המחלקה לתקשורת חזותית, שלי סתת-קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה, תמי ברנשטיין, ראש המחלקה לאמנויות המסך ופרופ' ספי חפץ, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי.

בין הפרויקטים שהוצגו בפני הנשיא ורעייתו, עבודות בנושאים חוצי מחלקות, ובהם קיימות ומשבר האקלים; עיצוב וטכנולוגיה - עבודות העוסקות במציאות מדומה, חומרים חכמים, רובוטיקה, גיימינג, ביו דיזיין, חדשנות ועוד.

מדברי נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "שמחנו לבקר בתערוכת עבודות הסיום של הבוגרים והבוגרות, פירות יצירתם, שמדגימים אמנות ישראלית מהי. התערוכה היא מפגן של המגוון היצירתי שקיים בחברה שלנו, לא רק בהיבט היצירות עצמן אלא גם בהיבט המגוון האנושי העומד מאחוריהן - מכל מגדר ומגזר. אני בטוח, כי בצלאל תמשיך להיות בית גידול לאמנים ומעצבים מובילים בתחומם ולשמש מפגש דרכים המחבר בין אוכלוסיות, קהילות, ומגדרים".

פרופ׳ עדי שטרן הוסיף ואמר: ״בצלאל נמנית בין המוסדות האקדמיים הוותיקים ביותר במדינת ישראל ושואפת להכשיר יוצרים ויוצרות החותרים למצוינות, המבינים את הסביבה בה הם פועלים ומכירים בכוח הנתון בידיהם ובאחריות המוטלת על כתפיהם; אזרחים ואזרחיות ביקורתיים ופעילים, הרוצים ויכולים להנהיג ולהשפיע על התרבות, החברה והכלכלה בישראל ובעולם. שמחנו לארח את כבוד הנשיא ורעייתו ולהציג בפניהם מקבץ עבודות של הכישרונות שטיפחה האקדמיה במהלך שנות לימודיהם - רגע לפני שהם הופכים לאלו שיובילו בעשורים הבאים את תחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה בארץ ובעולם".