Ynet | ״להתמקד ביופי ולא להתמסר לחרדה״ | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

Ynet | ״להתמקד ביופי ולא להתמסר לחרדה״

המאיירים/ות שמבקשים/ות להפיח תקווה
פורסם ב
20.12.23

פרויקט "זיכרון עוטף" מנציח באיורים את החיים באזור עד ל-7 באוקטובר. בשיחה עם ynet סיפרו אמנים שהשתתפו במיזם איך האיור יכול לסייע להתגבר קצת על הטראומה. "הפרויקט הזה נתן לי אפשרות ליצור מתוך אופטימיות ותקווה לשיקום מחדש מהשבר העצום ובמקביל להנציח מקום וזיכרון מלפני המלחמה"

ב-7 באוקטובר היה עמית טריינין, ראש תחום האיור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בקיבוץ בית ניר שנמצא בחבל לכיש, לא רחוק מהעוטף. בשבת ההיא הם התעוררו לקול האזעקות וראו את עמודי העשן עולים מאזור קיבוצי העוטף והבינו שמשהו רע קורה. אז גם החלו להגיע הדיווחים על הזוועות ועל חברים ומכרים שנמצאים בלב התופת והעולם השתנה. טריינין חי ועובד בתל אביב ומלמד בירושלים אך כבן קיבוץ לשעבר הזעזוע טילטל אותו והוא הבין שהוא חייב לעשות משהו, והמקום שאליו הוא פנה הוא הדבר שהוא עושה הכי טוב - לאייר: "הבנתי שהאיור יכול להציע אלטרנטיבה לדימויים הנוראיים שרואים על המסכים".

כך נולד "זיכרון עוטף", מיזם איור המבקש להנציח את יופיו של חבל הארץ עוטף עזה, על יישוביו ותושביו, לפני האסון הנורא של 7 באוקטובר 2023. בתערוכה לוקחים חלק מרצים/ות, בוגרים/ות וסטודנטים/ות בשנה ד' מהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, אקדמיה לאמנות ולעיצוב ירושלים.

לקריאת הכתבה המלאה באתר Ynet