המציאות כממשק משתמש | ד״ר רומי מיקולינסקי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

המציאות כממשק משתמש | ד״ר רומי מיקולינסקי

XPORT - מגזין דיגיטלי לטכנולוגיות יוצרות
פורסם ב
26.3.24

לילה, אישה צעירה חוצה צומת בעיר, מעל מתנשאים בניינים ומסכי ענק. היא נעצרת באמצע הכביש ומרכיבה משקפיים. ברגע אחד המציאות סביבה מופרעת והופכת מפוקסלת: חזיתות הבתים משתנות, מחליפות צבעים ורוקדות, הרחוב מתמלא בתגיות המרחפות מעל האובייקטים המזוהים (תיק, רמזור, אדם), שלטי המודעות מתכסים בכתמים ובצורות ובפרסומות מזויפות, הולכי הרגל הופכים לצלליות עליהן מוקרנים אותות שונים וגליץ' ארט.

לפי היוצר דאיטו מאנאבה, במאי הוידאו "Terminal Slam’' של סקוורפושר (Squarepusher), כך יראה ויתנהג העתיד הלא רחוק. המציאות תקבל תכונות אסתטיות חדשות שלא מתנהגות לפי חוקי הפיזיקה המוכרים, וניתן ללוש אותה וכך לגרוע או להוסיף לה אלמנטים שונים ולמעשה לייצר מציאות מקבילה בה מרחבים, אינטרקציות והתנהגות מתעצבים מחדש. בוידאו, משקפי המציאות המרובדת הופכים את שכונת שיבויה לסביבה שנבראת ומתכווננת עבור הצופה. הוידאו, שיצא ב- 2020, מציג לנו עולם שאנו נמצאים על סיפו עכשיו, עולם בו מרחבים שנוצרו זמינים רק עבור אלו שברשותם משקפיים מכוננות מציאות.

קטע מתוך המאמר: המציאות כממשק משתמש  מאת ד״ר רומי מיקולינסקי, שפורסם במגזין XPORT - מגזין דיגיטלי לטכנולוגיות יוצרות.
מיקולינסקי, ראש התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, חוקרת, מרצה וכותבת בתחומי טכנולוגיה ותהליכי חדשנות.

לקריאה מלאה

מתוך ׳היפר-ריאליטי׳, קייצ'י מאטסודה (2016)- פרויקט עיצוב ספקולטיבי המציג לנו גרסה קליידסקופית ופרובוקטיבית של העתיד בה המציאויות הפיזיות והוירטואליות התערבבו והעיר רוויה במדיה מסוגים שונים
מתוך ׳היפר-ריאליטי׳, קייצ'י מאטסודה, 2016