أ.د. أوري بارتال

ברטל מכהן כראש המחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. ברטל הוא יפנולוג המתמחה בתיאוריות של עיצוב יפני עכשווי כולל חקר אופנה, עיצוב תעשייתי, מנגה ותקשורת חזותית. בוגר תואר ראשון בהצטיינות במסגרת דו-חוגית (לימודי מזרח אסיה ויחסים בינלאומיים) באוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר סיום התואר הראשון קיבל את מלגת המונבושו (Monbusho) מטעם הממשלה היפנית למד לתואר שני (M.B.A.) במחלקה למנהל עסקים בין-לאומיים באוניברסיטת Aoyama Gakuin בטוקיו בתוכנית משותפת עם אוניברסיטת Carnegie Mellon  בארה"ב. לאחר חזרתו לארץ למד לימודי המשך לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. לאחר הלימודים בבצלאל המשיך ללימודי דוקטורט בביה"ס למדעי התרבות באוניברסיטת תל-אביב בהם התמחה בתרבות חזותית עכשווית. ספרו “Postmodern Advertising in Japan: Seduction, Persuasion and the Tokyo Art Directors Club” פורסם בשנת 2015. ספר זה מציג מודל חדש הבנוי על חיבור בין שדות מחקר נפרדים של מנהל עסקים (שיווק), אמנות, עיצוב וחברה ומציג את התרבות החזותית כנקודת מפגש בין כלכלה, אסתטיקה ואידיאולוגיה חברתית. סיפרו השני Critical Design in Japan: Material Culture, Luxury and Avant-Garde יצא בשנת 2020. הספר מציג את המעצבים שעבדו אחרי מלחמת העולם השנייה והגדירו מחדש את המושג 'עיצוב יפני'  לצד מוצרי האוונגארד שעיצבו. מוצרים אלה שילבו אסתטיקה פוסט-מודרנית, תיאוריה ביקורתית וחוקי כלכלה חדשים ותפקדו כמוצרי יוקרה ובה בעת סוכני תרבות ביקורתיים.

 

קישור לפרטים על העבודה

UPNE - Postmodern Advertising in Japan: Ory Bartal

Image
UPNE - Postmodern Advertising in Japan: Ory Bartal