אורי הולבן זוכה פרס אילנה אלוביק - בצלאל למצוינות באמנות 2017 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

אורי הולבן זוכה פרס אילנה אלוביק - בצלאל למצוינות באמנות 2017

פורסם ב
3.10.17

ד"ר יוג'ין אלוביק ומשפחתו יחד עם האקדמיה בצלאל מכריזים על הענקת הפרס בתחום האמנות לאמן הישראלי אורי הולבן

אורי הולבן בוגר בהצטיינות (2010) של המחלקה לאמנות בבצלאל ובוגר לימודי תואר שני באמנות, באוניברסיטת קליפורניה, סנטה ברברה במסגרת מלגת פולברייט (2015).
בזמן לימודיו בקליפורניה המשיך להתפתח ולפתח את העולמות הויזואלים אליהם נמשך עוד בתקופת לימודיו בבצלאל.  מיצבי ניאון צבעוניים ומוסיקליים שניחנים באסקפיזם, ברוח שנות ה-50 של אמריקה, פנטזיות, משחקי מגדר ועוד.
אורי הציג בתערוכות בישראל, ברלין, שוויץ, פולין, ניו-יורק, קולורדו, וקליפורניה.
בתקופה הקרובה ימשיך ליצור בקונטקסט המציאות היומיומית בישראל דרך העדשה והניסיון הרב שצבר בארה"ב ובימים אלו גם חובר למספר אמנים להקמה של "הליוויתן" חלל אמנות שיתופי לאמנות שיפתח בקרוב.
שאיפתו להמשיך ליצור ולהציג בארץ ובחו"ל וליזום אירועים שונים ומרעננים ובנוסף חיזוק קשרים בארץ ומעבר לים עם אמנים.
כמו כן עובד על אלבום בכורה של שירים מקוריים שכתב באנגלית המשקפים את חייו החזותי אותו הוא מייצר.
מטרת הפרס, על סך 7000$, היא לקידום ועידוד אמנים, בוגרי בצלאל, לזכרה של אילנה אלוביק.    57 בוגרים ובוגרות הגישו מועמדות, שעה  שהזכות לזכאות היא היותם בוגרי בצלאל, עד 7 שנים מסיום לימודיהם באקדמיה, פעילות בתחום היצירה והאמנות ובעלי תיק עבודות עשיר בתחום.
חברי ועדת השיפוט: ראש הוועדה – אלי פטל, ראש המחלקה לאמנות, וחברי הוועדה: ענת דנון סיון, אוצרת מוזיאון תל אביב לאמנות ישראלית, פרופ' עידו בראל, יוחאי אברהמי ורמי מימון. 

אילנה אלוביק נפטרה בשנת 2006 לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. אלוביק הקדישה את חייה לאמנות, ויצרה במדיומים שונים- בהם ציור, קרמיקה, זכוכית וצורפות. עם היוודע לה דבר מחלתה החלה אלוביק לעסוק באופן כמעט בלעדי ביצירתה.