יעל פרנק היא הזוכה בפרס קשת לאמנות עכשווית | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

יעל פרנק היא הזוכה בפרס קשת לאמנות עכשווית

פורסם ב
24.11.19


בוגרת תכנית התואר השני באמנויות נבחרה מתוך רשימה של עשרה אמנים ואמניות
האמנית יעל פרנק היא זוכת פרס קשת לאמנות עכשווית מיסודה של משפחת בר-גיל אבידן לשנת 2019. פרנק, בוגרת תכנית התואר השני באמנויות (MFA) ובוגרת התואר הראשון של Cooper Union בניו יורק, היא זוכת פרס קיפר של קרן וולף לשנת 2017, ומשתתפת השנה בתוכנית הרזידנסי של ארטפורט. בשנים האחרונות עבודותיה זכו לתמיכת מענקים מארטיס, קרן אוסטרובסקי, קרן רבינוביץ ומפעל הפיס. היא הציגה תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו״ל, בין השאר במוזיאון ת״א לאמנות, FuturDome מילאנו, Brno House of Art בצ׳כיה, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, מוזיאון פתח תקוה, הגלריה הלאומית Zacheta בוורשה, סדנאות האמנים בת״א, גלריה חזי כהן וגלריה Labyrinth בלובלין.
היא נבחרה מתוך רשימה של עשרה אמנים ואמניות שגובשה ע״י ועדה בהשתתפות האוצרות עדנה מושינזון, סאלי הפטל ורולא חורי, האמן דוד עדיקא וקרן בר-גיל יוזמת הפרס. ד״ר איה לוריא המנהלת והאוצרת הראשית של מוזיאון הרצליה שימשה כיו"ר הועדה, וורד גדיש מפיקה ומתאמת הפרס.
מנימוקי השופטים: "הצעתה של יעל פרנק מגובשת, מקורית ומעמיקה. היא יוצרת דיאלוג עם אדריכלות המוזיאון הייחודית, מציעה גישה חדשה ליחסי אובייקט-שפה  ומגיבה למצב הפוליטי והתרבותי של תקופתנו. פרנק יוצרת מטפורות ומצבים משעשעים, המציפים את מורכבות קיומית. בעבודה שלה יש אנרגיה, כריזמה והומור".

לכתבה בערב רב