הודעת הנהלת בצלאל 23.3.2020 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

הודעת הנהלת בצלאל 23.3.2020

פורסם ב
23.3.20

סטודנטים וסטודנטיות יקרים ויקרות,
 
אנחנו דואגים לשלומכם, מקווים שאתם והיקרים לכם בטוב ומחכים לשוב ולפגוש אתכם באקדמיה.
 
אנחנו עוקבים בדאגה אחרי אירועי הימים האחרונים בארץ ובעולם ופועלים יחד כדי להבטיח, גם בתנאים אלו, את המשך פעילותה של האקדמיה על מאפייני הלמידה הייחודים לה, התפיסה הערכית שלה והשותפות בין מגוון מרצים, עובדים וסטודנטים.
 
למידה מרחוק
 
היום מסתיים השבוע הראשון ללמידה מרחוק. שמחנו לשוב ולראות אתכם חושבים ויוצרים. התמלאנו גאווה מההירתמות של המרצים ללמוד במהירות כלים חדשים ולהציע לכם חווית למידה משמעותית, כמו גם משיתוף הפעולה והמעורבות שלכם ושלכן בשיעורים. לצד זה, אנחנו מודעים היטב לקשיים איתם אתם מתמודדים בימים אלה בכלל, ולאתגר המעבר ללמידה מקוונת בפרט.

על מנת להמשיך ולהבטיח את איכות הלמידה וההוראה בבצלאל ולשמור על מאפייני הלמידה הייחודיים לאמנות, עיצוב וארכיטקטורה, אנחנו, לצד ראשי המחלקות, מלווים מקרוב את המעבר להוראה מרחוק. אנחנו רואים ערך רב במשוב שלכם על חווית הלמידה מרחוק וברעיונות שיש לכם ולכן לפיתוח ההוראה והלמידה בתנאים הנוכחיים. נשמח מאד אם תמצאו לנכון למלא את טופסי המשוב הקצרים שישלחו אליכם.

האקדמיה מבקשת לאפשר לכם תנאים טובים ככל הניתן ללמידה מרחוק, ועל כן הושאל במהלך השבוע האחרון ציוד רב לסטודנטים. אם עדיין חסר לכם ציוד הכרחי ללמידה, אנא צרו קשר עם דקאנט הסטודנטים.  

 
הקפאת תשלום שכר הלימוד וחובות שכר לימוד
 
שכר הלימוד בבצלאל נקבע ע"י המועצה להשכלה גבוהה והוא זהה לזה הקיים באוניברסיטאות ובמכללות המתוקצבות. נכון לשעה זו, אין החלטת ממשלה על שינוי שכר הלימוד בשנת הלימודים תש"פ.
עם זאת, על מנת להקל עליכם בימים מורכבים אלו - ובניגוד לנעשה במרבית המוסדות האקדמיים בישראל - החלטנו לדחות למועד מאוחר יותר את תשלום שכר הלימוד שתוכנן לחודש אפריל. בנוסף, כדי לאפשר לכם נגישות מירבית למערכות המידע, החלטנו לשחרר זמנית את כל חסימות המערכת הנובעות מחובות של שכר לימוד. נכון לעכשיו, לחובות הכספיים אין כל השלכות על ההתנהלות היומיומית וכל מערכות המידע: אפליקציה, אורביט, מודל ועוד, פתוחים לשימושכם עד לחזרה לשגרה.
 
פרויקט הגמר
 
אנחנו מודעים כמובן לתפקידו המרכזי של פרויקט הגמר בתהליך הלמידה בבצלאל. לעת עתה, הנחיות פרויקט הגמר נמשכות בכל המקרים בהם זה אפשרי מרחוק, ואנחנו מתכננים ובוחנים את התרחישים השונים לקיום ההגשות, תערוכות הבוגרים ואירועי סוף השנה האחרים.
 
סיוע לסטודנטים
 
דקאנט הסטודנטים פועל במתכונת חירום על מנת לספק מענה מיטבי לקשיים שלכן ושלכם בעת הזאת. במסגרת זו מוצעים אפיקי סיוע כלכלי, סיוע אישי ונפשי ונגישות למגוון סטודנטים. מצורף מכתב שנשלח על ידי דקנאט הסטודנטים ומפרט את אפשרויות הסיוע השונות.

---

סטודנטים וסטודנטיות יקרים, בהתבסס על המסורת של בצלאל ובהכירנו את רוחם של אנשיה, אנחנו בטוחים שנמצא דרך, כולנו, גם בעת הזאת, להמשיך ליצור, לחשוב באופן ביקורתי, להיות מעורבים ולהשפיע.

בתקווה לשוב ללמוד וללמד מקרוב בקרוב,

פרופ׳ עדי שטרן - נשיא  |  אדר׳ ליאת בריקס-אתגר - סגנית הנשיא