הוכרזו הזוכים בתחרות החנוכיות הבצלאלית | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

הוכרזו הזוכים בתחרות החנוכיות הבצלאלית

פורסם ב
16.12.20

המחלקה לעיצוב תעשייתי הזמינה סטודנטים וסטודנטיות, סגל, בוגרים ובוגרות מכלל מחלקות האקדמיה לקרנבל חנוכיות נושא פרסים בתרומת קרן רענן וניקול אגוס.

קהילת האקדמיה הוזמנה להציע חנוכיות חדשות ברוח התקופה ואכן הוגשו לתחרות עשרות חנוכיות כשחלקן התייחסו לחוקי המסורת וחלקן לא, חלקן נצמדו למהות החנוכיה היהודית וחלקן לא. המשותף לכולן היה הפירוק וההגדרה מחדש של פעולת הדלקת החנוכיה.

לאחר הדלקת נרות חגיגית בזום הוכרזו הזוכים:

מקום ראשון - מיה רשף והדר בן-צור חברו ברגע פואטי ליצירת חנוכיה בביתה של מיה בהרי ירושלים, ועריכת הסרטון בדירה של הדר בברוקלין ניו-יורק. זאת בעקבות מחשבות על חנוכה במאה ה-21 ושירה של לאה גולדברג ׳תשובה׳ הנכתב כמענה לסטודנט שתהה על חשיבות השירה במאה ה-20: "ומה לעשות בסוסים במאה העשרים? / ובאילות? / ובאבנים הגדולות שבהרי ירושלים?". השתיים בנו אתר המכיל הוראות חפירה לצד איורים ומילים ספורות בצהוב ולבן שזוהרים מתוך החושך.
לאתר הפרויקט https://www.earthmenorah.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מקום שני - יעל פרידמן עיצבה חנוכיה נערמת הבנויה מחלקים נפרדים הנערמים אחד על השני, בדומה לכיסאות, על מנת לחסוך במקום איפסון. בבסיס כל 'פמוט' יש בצד אחד שני חריצים ובשני שלוש מגרעות המאפשרות את הרכבת החנוכיה בקו יש או באלכסון. החנוכיה מודפסת במדפסת תלת ממד ב-PETG המאפשר שימוש בנרות.

תמונה

 

 

מקום שלישי - מאי מאירסון עיצבה חנוכיה לייצור במדפסת תלת מימד המאפשרת יצירה של ציר נסתר. במצב הסגור והיומיומי שלה היא משמשת כפמוט לנר אחד, וכשמגיע החג היא גדלה שלב אחר שלב עד שנפתחת למניפה של נרות.
 

תמונה



חביבת הקהל - שלי בונה עיצבה חנוכייה מודולרית, דינמית, המורכבת מסגמנטים גיאומטריים המאפשרים משחק ומופע ייחודי ושונה בכל שימוש. החנוכייה מורכבת מחלקים שונים הזהים בגובהם ומחלק נוסף המשמש כהגבהה לשמש, באמצעותו כל חלק יכול להפוך מקנה לשמש. הקנים יודעים להתחבר אחד לשני וניתן לערום אותם בצורות שונות וכך בין הדלקה להדלקה ניתן ליצור חנוכייה שונה לגמרי. בתום החג ניתן להרכיב מהחלקים פמוטי שבת. החלקים מודפסים במדפסת תלת מימד.
 

תמונה


חביבת הקהל - יגל תירם, ניראל, ענבר ארז, טל ואריאל- צוות סביבה בתכנית "מעבדה 212" עיצבו חנוכיה המורכבת ממבחנות המכילות חומרים פלורסנטים שונים אותם מוסיפים מדי יום בטקס 'הדלקת הנרות'. זריחתם של חומרים אלו מהווה פרשנות חדשה לטקס הדלקת הנרות, לנר כאובייקט ולחווית האור.

תמונה