רוני טהרלב היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנים 2021–2022 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

רוני טהרלב היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנים 2021–2022

פורסם ב
12.7.21

ועדת הפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית־ריאליסטית החליטה השנה להעניק את הפרס לשתי אמניות: זוכת הפרס לשנת 2021 היא שירה זלוור ולשנת 2022 רוני טהרלב, מרצה במחלקה לתקשורת חזותית. הפרס כולל מענק כספי בסך 10,000 דולר לכל אחת מהן, ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות. 

רוני טהרלב היא ציירת פיגורטיבית בעלת שפה מגובשת ומובחנת, העוסקת בדמות האנושית. אפשר לראות בגוף עבודתה הנפרש על פני כשלושה עשורים, חקר מתמשך של סוגת הדיוקן. ציוריה הם התכתבות אינטימית ורבת־ידע עם תולדות האמנות, החוקרת ללא הרף את הנחות היסוד של המסורת הקלאסית ומהרהרת על אודותן.

היא מתכתבת עם נושאים דתיים, מיתולוגיים וספרותיים, כשבדרך כלל תמונותיה טומנות בחובן משמעות אלגורית שחוט של מסתורין ואל־זמניות נמשך מהן. טהרלב עסוקה גם באופני הייצוג של נשים: כיצד הן נראות בתנוחות הקלאסיות המוכרות, כשהציירת משנה אותן מעט ומשחררת אותן מן האילוצים התרבותיים שתחמו אותן לאורך תולדות האמנות, וקיבעו את משמעותן.

הן זכו בפרס הכולל מענק כספי בסך 10,000 דולר לכל אחת, ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות. תערוכה לרוני טהרלב תתקיים במהלך 2023.

לכתבה המלאה בערב רב