המחלקה לצילום בפסטיבל הצילום הבינלאומי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

המחלקה לצילום בפסטיבל הצילום הבינלאומי

פורסם ב
23.11.21

בשבוע שעבר נפתח פסטיבל הצילום הבינלאומי PHOTO IS:RAEL במרכז דניאל לחתירה בפארק הירקון תל אביב. במסגרת הפסטיבל מתארחת המחלקה לצילום עם מבחר עבודות וידאו שערך ניר עברון תחת הכותרת סִפּוּרֵי פְּנִים.

משתתפים/ות: דנה סימוניאן (שנה ג), עדן זורניצר (שנה ד), שחר מזרחי (שנה ג), איילה ברגר (שנה ד), יהב גל (שנה ג), אנדריי שסטקוב (שנה ד), הדס חי (שנה ג), נטע טרם (שנה ג)

דנה סימוניאן - שולחן לחמישה, 6 דקות 30 שניות

"30 שנים של יחסים, אהבות קטנות, אכזבות, פערי דורות והבדלי תרבויות. עלייה לארץ, חיים שנותרו מאחור, הלצות, וודקה, ארוחות ערב, חלומות קטנים ותשוקות קטנות. אשדוד, ישראל וקייב, אוקראינה, ינואר 2021."

פריים מתוך הסרט של דנה סמוניאן, שולחן לחמישה

 

עדן זורניצר - Trapped, 6 דקות

"עבודת הווידאו בנויה משימוש בחומרים קיימים (Found Footage) שנלקחו מהאינטרנט; תיעוד ממצלמת גו-פרו עמידה במים המחוברת לכלוב ללכידת סרטנים. באופן שרירותי ומטריד, לאורך כל ההקלטה, המצלמה ממוקמת בגובה העיניים של הסרטנים, מה שמאפשר לצפות בתגובתם המפוחדת בעת לכידתם. 

הפסקול המלווה את הווידאו חובר כאות הזדהות עם היצורים חסרי החוליות, ועל מנת להוסיף רובד נוסף לאי הנוחות השוררת במצב נתון."

פריים מתוך עבודת הוידאו של עדן זורניצר - Trapped

 

שחר מזרחי - תחנה מרכזית, ירושלים, 9 דקות, 30 שניות

"בין נקודת ההתחלה לבין היעד, עומד בניין התחנה המרכזית, ומשמש כתחנת מעבר שבאופן אידאלי השהות בה תהיה מינימלית. הווידאו מציע מבט אחר אל אותה תחנת ביניים ושואל שאלות על שהות, על זמן ועל מקום."

שחר מזרחי - תחנה מרכזית, ירושלים

 

איילה ברגר - סיפור על חתול כחול, 7 דקות, 21 שניות

"מערכת היחסים שלי עם אמי מהווה חלק משמעותי בעשייה שלי. היותי בת יחידה לאם יחידה, הפכה את מערכת היחסים שלנו לאינטנסיבית, אינטימית, ומורכבת פי כמה. בחפירה עקבית בילדותי ובאופן בו גדלתי, שאלתי את אמי אם יש לה צילומי וידאו שלי כילדה קטנה, כאלה שראיתי בבתים של אחרים, בהיסטוריה של אנשים שהם לא אני. היא אמרה שהיא מעולם לא צילמה אותי בילדותי, אז היום, בגיל 25 החלטתי לעשות 'מסמכי ארכיון' משלי."

איילה ברגר - סיפור על חתול כחול

 

יהב גל - המקרר ירוק וסבא מת, 4 דקות

"אני מתגורר בירושלים בדירתו של סבי מזה 4 שנים. במלאת שנה לפטירתו המקרר שבדירה שבק חיים."

פריים מתוך עבודת הווידאו של יהב גל - המקרר הירוק וסבא מת

 

אנדריי שסטקוב - יומן הזיכרונות שלי, 9 דקות 26 שניות

"כל הזיכרונות העבר שלי... כל כך ״יפים״ שאני מנסה למחוק אותם מהזיכרון בלי כאב ולהתחיל לחיות מחדש. עדיין לא ממש יוצא לי."

פריים מתוך עבודת הווידאו של אנדריי שסטקוב - יומן הזיכרונות שלי

 

הדס חי - פרויקט חורשת הירח, 8 דקות

"מבנה או בית המגורים מייצר מערך של פריטים המסודרים על פי כללים ברורים בעלי יחסים הדדיים, בדרך כלל יש לפחות כניסה אחת, חלונות וקירות המשמשים להפרדה בין אזורים פרטיים לאזורים ציבוריים-משפחתיים. 

החלל נפרץ ובאופן סימולטני הוא פועל כזירת אירועים, הוא רציף ומשוייך למקום מסוים במרחב. הוא מאכלס, מבודד ומשמש הגנה מהחוץ, הוא ריק ומלא כאחד."

פריים מתוך עבודת הווידאו של הדס חי - פרויקט חורשת הירח

 

נטע טרם - ז׳בוטינסקי, 3 דקות 44 שניות

"האנשים שעליהם נעשית פעולת המציצנות הם אלה המספרים את הסיפור. סיפור שבו הם מבינים את נקודת המבט שלי. נקודת מבט של מישהי שלא יכלה לעשות דבר. הכלי היחידי שברשותי הוא המצלמה והיא ההופכת את הסיטואציה לנסבלת יותר עבורי."

פריים מתוך עבודת הווידאו של נטע טרם - ז׳בוטינסקי