שלושה מתוך ארבעת הזוכים בפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב לשנת 2021 הם בוגרי האקדמיה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

שלושה מתוך ארבעת הזוכים בפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב לשנת 2021 הם בוגרי האקדמיה

פורסם ב
29.12.21

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים מברכת את בוגריה שזכו בפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב מוצר לשנת 2021, כולם בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי. בקטגוריית מעצב בכיר זכה אלכס פדואה ובפרס בקטגוריית מעצב/ת צעיר/ה זכו טליה מוקמל וסטודיו קוצי׳ק אמיתי (גילי קוצ׳יק ורן אמיתי). בנוסף בחרו השופטים לציין לשבח את שירה קרת, בוגרת ומרצה במחלקה ואיתי לניאדו, בוגר התואר הראשון והשני בעיצוב תעשייתי, מרצה ואיש צוות במעבדה 212 - מעבדת החדשנות והיזמות של בצלאל.

פרס אדמונד דה רוטשילד נועד לקדם ולעודד מצוינות דרך הכרה ציבורית ביוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי, זיהוי ותמיכה במעצבים בתחילת דרכם בתחום, הגברת ההתעניינות המקומית בעיצוב עכשווי וכן העצמת החשיפה לעיצוב הישראלי. חבר השופטים, בראשות הברונית אריאן דה רוטשילד, בחר את הזוכים בפרס שמתמקד השנה בתחום עיצוב מוצר בסך כולל של 270,000 ₪. היוצרים הבכירים יזכו במענק כספי של 90,000 שקל כל אחד; היוצרים הצעירים יזכו במענק כספי של 45,000 שקל כל אחד.

בנימוקים להענקת פרס מעצב בכיר לאלכס פדואה נכתב כי "הפרס מוענק לו בזכות היצירתיות, היכולות הווירטואוזיות, התשוקה והמקצועיות הבלתי מתפשרת והודות ליכולתו יוצאת הדופן לפתח אובייקטים בעלי שפה צורנית מדויקת ואקספרסיבית – גם במרחבים המורכבים של תחומי הרפואה, הרכב והתעשייה. בין אם מדובר בכלי רכב, במכונת MRI או במכשיר לאנליזה של ביופסיה, פדואה מייצר אייקונים תלת־ממדיים במרחב תוך שהוא מאתגר פרדיגמות עיצוביות״.

בראשית, אלכס פדואה
בראשית, אלכס פדואה

בנימוקי השופטים להענקת פרס מעצב/ת צעיר/ה לגילי קוצ׳יק ולרן אמיתי (סטודיו קוצ׳יק אמיתי) נכתב כי ״גוף העבודות שמציגים קוצ׳יק ואמיתי בתחומי הריהוט, עיצוב מוצר ופיתוח אבות־טיפוס, מציב אותם בחזית העיצוב התעשייתי המקומי והבינלאומי גם יחד. עשייתם מתאפיינת בהתייחסות מחד למסורות עיצוב ולאייקונים תרבותיים, ומאידך לשילוב חדשנות וטכנולוגיות מגוונות, המתגלמת בפיתוח שפה אסתטית אישית ורעננה״.

גילי קוצ'יק ורן אמיתי
גילי קוצ'יק ורן אמיתי

 

בנימוקי השופטים להענקת פרס מעצב/ת צעיר/ה לטליה מוקמל, נכתב כי הפרס מוענק לה בזכות ״גישה ייחודית לעיצוב חפצים וחקירתם. הוועדה מצאה ערך רב בעבודותיה של מוקמל, המגלמות אסתטיקה מקומית שמשכילה להיות רלוונטית בהקשרים אוניברסליים מבלי לאבד את אופיה. בפרויקטים השונים שהציגה בוחנת טליה מוקמל תרבות ותעשיה מקומית בדייקנות ובתעוזה, ומרחיבה בפועלה את שדה עיצוב המוצר״.

טליה מוקמל
טליה מוקמל

לאתר הפרס
לכתבה בפורטפוליו