עיסא גרייב הוא הזוכה בפרס אילנה אלוביק - בצלאל למצוינות באמנות 2023 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

עיסא גרייב הוא הזוכה בפרס אילנה אלוביק - בצלאל למצוינות באמנות 2023

פורסם ב
28.8.23

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ביחד עם ד"ר יוג'ין אלוביק ומשפחתו מכריזים על הענקת הפרס בתחום האמנות על שם אילנה אלוביק לשנת 2023 לאמן עיסא גרייב, בוגר המחלקה לצילום (בהצטיינות) והתכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל. גרייב הוא אמן העושה שימוש בצילום, וידאו ומיצב.

מנימוקי הוועדה: עבודותיו של גרייב מעלות אל פני השטח סוגיות מרתקות על מציאות מורכבת באמצעות התבוננות מעמיקה והבחנות חדות. ביצירתו הוא נע בין רגעים ונרטיבים היסטוריים לבין סימני תרבות ופרשנות באופן פואטי ומדוייק ומעמיד אותן במרחק מלמד ונטול-דוחק, היוצר עם הצופה הזדהות. יצירותיו נרקמות באמצעות איסוף ודגימת חומרים מן הנמצא בתרבות, מנסחות מיתולוגיות-מקבילות ומצליחות לפורר קטגוריות וגבולות מוסכמים ולהעשיר את החוויה האנושית - פוליטית. בין שמקורותיו הם חלק מזיכרון קולקטיבי ובין שהן נאספות מאזורים שונים של פני השטח המורכבים בהם הוא חי, עבודותיו מוצאות את מקומן שזורות-מחדש בסדר היום של התרבות הפופולרית והן משרטטות בעדינות ערה ומרשימה מהלכי צפייה והתבוננות.

ראש וועדת השיפוט: יוסף קריספל, ראש המחלקה לאמנות בבצלאל.
חברי הוועדה: פרופ' שרון יערי, מרצה במחלקה לצילום, טליה ישראלי, מרצה במחלקה לאמנות ונציגת הציבור שוע בן ארי, אוצרת במוזיאון תל אביב לאמנות.

חלל התערוכה שבו מוצג צילום של 2 נערות משוחחות בינהן
עיסא גרייב

טקס הענקת הפרס במעמד ד"ר יוג'ין אלוביק ומשפחתו יתקיים ב-6 בנובמבר, בגלריית אילנה אלוביק בקמפוס בצלאל ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל.

אילנה אלוביק נפטרה בשנת 2006 לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. היא הקדישה את חייה לאמנות, ויצרה במדיומים שונים, ביניהם ציור, קרמיקה, זכוכית וצורפות. עם היוודע לה דבר מחלתה החלה אילנה לעסוק באופן כמעט בלעדי ביצירתה.

הפרס לזכרה של אילנה שמטרתו לקדם ולעודד אמנים ואמניות בראשית דרכם לזכרה של אילנה אלוביק, מוענק לבוגרות ובוגרי בצלאל הפעילים בתחום היצירה והאמנות ובעלי תיק עבודות עשיר בתחום עד 7 שנים מסיום לימודיהם.

זוכים.ות קודמים.ות בפרס: דניאל קגנוב (2022), טל אנגלשטיין (2021), אסף אלקלעי (2018), אורי הולבן (2017), אסתר שניידר (2016), יצחק גולומבק (2014), אמנון בן עמי (2012).