תמר עופר, בוגרת בית הספר לארכיטקטורה, היא הזוכה בפרס הבינלאומי Archiprix 2023 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

תמר עופר, בוגרת בית הספר לארכיטקטורה, היא הזוכה בפרס הבינלאומי Archiprix 2023

פורסם ב
7.12.23

תמר עופר, בוגרת בית הספר לאריכטקטורה היא הזוכה בפרס הבינלאומי והיוקרתי  Archiprix 2023. מבין מאות פרויקטים שהוגשו לתחרות זו, נבחרה עופר עם פרויקט הגמר שלה: Towards a New Architect.

הפרויקט Towards a New Architect, הינו ניסוי בתכנון וביישום מודלי פעולה אלטרנטיביים האדריכל/ית בזירה המקומית. השלב הראשון לפרויקט הוליד מיפוי ביקורתי של המקצוע בפרט ושל שיח התכנון ככלל. בחינת סך המנגנונים המכוננים את המציאות המרחבית בזירה המקומית הוביל למחקר תאומים של שתי שכונות כמקרה-בוחן לפוטנציאל ההשפעה של האדריכל/ית. רמת-אביב בצפון תל-אביב ורמת-יוסף בצפון בת-ים תוכננו שתיהן בתנאים כמעט זהים על-ידי אותו האדריכל/ית. לימים נידונה רמת-יוסף לפינוי-בינוי בעוד שרמת-אביב הוגדרה כמרקם לשימור. מתוך השוואת השיח והמדיניות התכנונית בין השכונות, זוהתה שורת הבדלים המבחינים בין שתי מערכות התכנון. הפערים שזוהו בשלב המחקרי יושמו לכדי מודל פעולה מקצועי בשכונת רמת-יוסף, שהתאפשר על ידי ייזום ומימוש של ׳רזידנסי׳ אדריכלי באירוח ׳הסטודיו העירוני׳ ברמת-יוסף – מטה מחלקת חינוך וקהילה תחת מוזיאוני בת-ים.
 

שרטוט אדריכלי מתוך פרויקט הגמר של תמר עופר, קו מתאר של מוח האדם


מנימוקי הועדה השופטת: אדריכלים/ות צעירים/ות רבים ורבות משקפים את תפקיד האדריכל/ית וחוקרים/ות דרכים חדשות לעיסוק באדריכלות. עבורם/ן, אדריכלות היא יותר מבנייה. Towards a New Architect היא שיטה של מקצוע האדריכלות ששמה לב לכל בעלי העניין. זהו פרויקט מתחשב ובוגר המדריך לאדריכלות כיום.

לקריאה נוספת