הארץ | חלומות של אתמול | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

הארץ | חלומות של אתמול

קטלוג חלומות מתקופת המלחמה של מאי סהר, סטודנטית בתכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
פורסם ב
11.2.24

מאז החלה המלחמה, מקבצת מאי סהר, סטודנטית בתכנית לתואר השני בתקשורת חזותית, חלומות מאויירים של אנשים ונשים. הפרויקט:  חלומות של אתמול, שבמסגרתו נאספו כבר מאות חלומות של ישראלים/ות ושאיורים מתוכו מוצגים עתה במסגרת התערוכה  "שובר.ת שוויון" במוזיאון העיצוב חולון, החל כשבועיים לאחר ה-7 באוקטובר, מתוך המחשבה ש"כל חלום הוא מעין קפסולה אינטימית" שחושפת דווקא מכנה משותף.

"במהלך הצלילה אל תוך הפרויקט הזה גיליתי שסיוטים של אחרים מפחידים הרבה פחות", אומרת סהר "הם הופכים אפילו עוד פחות מפחידים לאחר שמספרים וחולקים אותם עם אחרים".

סהר מאיירת את החלומות שנשלחים אליה בקווים כחולים עדינים, אליהם נלווים לעיתים גם אזכורים הכרחיים של ירוק זית, וקטעי משפטים. יש, למשל, חלומות על הריגתו של יחיא סינוואר, פלישת חייזרים, שחייה משותפת עם להקת בני ים שהם מחבלי חמאס, נסיעה לעזה עם חברים, בילוי במסיבת טבע או שהייה במקום ציבורי עם תחתונים. איורים אחרים של סהר עוקבים אחר חייל דרוך במהלך פעילות מבצעית בעזה, שבמהלכה הבחין בזנב משונה. מעט לאחר מכן מתברר שהזנב היה שייך לקוף, שהזדהה כמחבל חמאס חמוש בוסט ובמצלמת גו־פרו על הראש.

לקריאת הכתבה המלאה באתר הארץ
חלומות של אתמול באינסטגרם