דניאל אוקסנברג הוא הזוכה בפרס לציור ע”ש אסנת מוזס לאמנים צעירים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

דניאל אוקסנברג הוא הזוכה בפרס לציור ע”ש אסנת מוזס לאמנים צעירים

פורסם ב
23.5.24

זוכה הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2024, המוענק בשיתוף עם בית האמנים ירושלים, הוא האמן דניאל אוקסנברג, בוגר המחלקה לאמנות, 2016.

הפרס, המשלב מענק כספי בסך 10,000 ₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים ירושלים, הושק בשנת 2007. תערוכתו של אוקסנברג תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-2 בנובמבר 2024.

מנימוקי הועדה: 
"הציור של דניאל אוקסנברג הוא ציור רגיש וחושני. צבע פוגש צבע, מרקם פוגש מרקם, הצבע נמרח, נמחק, מגורד ונערם. הדימוי נבנה תוך חיפוש מתמיד במעמקי השפות הציוריות. זהו ציור מגוון, רב-כיווני ורב-ממדי, כזה שיש בו תשוקה למשחק של חומר, של שפה ושל דימוי.

הציור של אוקסנברג נובע מתוך חיפוש והליכה בדרך שאינה ידועה מראש. דומה שהוא מבקש להעניק צורה, צבע וחומר למעמקי הנפש, למקומות שבהם המילים אינן יעילות עוד. הדימויים מופיעים ומאבדים את צורתם בו ברגע; פרחים, פירות ואיברים מזוהים ונעלמים בין שכבות הציור. זהו ציור הנוגע בחֶסֶר, הולך לאיבוד, ומשם צומח לכדי דבר-מה חי, מפתיע וחד פעמי.

ערך החיפוש והניסוי בציוריו של אוקסנברג גולש גם אל ההצבה. האפשרות של ציור להיות מיצב היא עמדה פנימית בציוריו של אוקסנברג, כזו הנובעת מן החופש של הציור להיות ניסיוני, מחפש וחי."

דניאל אוקסנברג
דניאל אוקסנברג