סטודיו מחוללי חלל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

סטודיו מחוללי חלל

קוד
18000
שעות אקדמיות
90
נ"ז
4
סמסטר א
יום
שני
בשעה 10:00 - 17:00

סטודיו מחוללי חלל  מתמקד באירוע התערוכה. הוא רואה בחלל התצוגה הריק - הזמנה רדיקלית של כתיבה ייחודית ופורצת דרך. הקורס מיועד לסטודנטים שעובדים בכל מדיום, שנהנים לחשוב באמצעות החלל, להתנסות בפורמטים ולקרוא תיגר על גבולות מושג ה״תערוכה״.

בחלק הראשון של הסטודיו נלמד לתרגל תובנה זו בעזרת ניתוח של חללים שכבר קיימים במציאות, בקולנוע, בספרות ובנפש שלנו. נראה שחללים אלו כבר מציעים עצמם כקידוד וכשפה. נלמד לחדור אליהם דרך הרבדים הגלויים והסמויים שלהם. יחד נבין מהי משמעותו וייחודו של המחקר של האמן . נתרגל ביחידים ובקבוצות אפנים שונים של מחקר אמנותי בהשראת התבוננות על מודלים מחקריים שהציבו אמני מייצב שונים. בחלק זה נלמד לתרגם את מקורות ההשראה שלנו לשפה אמנותית אישית.

בחלקו האחרון של הסטודיו נתמקד באופיו של המיצב כפורמט פרפורמטיבי. נלמד כיצד מאז שנות האלפיים החל המודל של הקובייה הלבנה להתערבב עם מודל הקופסא השחורה של עולם התיאטרון, ונבחן את הפוטנציאלים שגלומים בחיבור הזה. הסטודיו יהיה מורכב מתהליך מחקרי מובנה, תרגילים ביחידים ובקבוצות, מפגש עם אמנים ואנשי מקצוע משדה האמנות, כמו גם מקריאה בטקסטים וצפייה בעבודות של אמני מייצג מ-30 השנים האחרונות.