על מכוניות מעופפות ו- 140 תווים: הווה, עתיד ונראטיבים אוטופיים-דיסטופיים בעיצוב | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

על מכוניות מעופפות ו- 140 תווים: הווה, עתיד ונראטיבים אוטופיים-דיסטופיים בעיצוב

קוד
63002363
שעות אקדמיות
0
נ"ז
2
סמסטר א
יום
חמישי
בשעה 16:00 - 17:30

ממוקם בין דרישות התעשיה לצרכי האדם, בין הטכנולוגיה המתפתחת לצורך האנושי והמחירים הסביבתיים של המהפכה התעשייתית והדיגטלית -  שדה העיצוב מגיב לדרישות שונות העולות מהתעשייה, מייצר ומקדם שינוי וחידושים ולמעשה מסייע לתרגם את החדש ולקרבו להמונים.

 

בקורס נלמד על מעצבים.ות וטכנולוגים.ות, אנשי ונשות רוח שהמציאו מוצרים המגלמים תפיסות עולם הקוראות ומקדמות שינוי. נכיר מקרי בוחן ואובייקטים שהומצאו ועוצבו בתקופות שונות, ביניהם: כאלו שנולדו אחרי מלחמת העולם השניה (שולחן ה"ממקס" של וניבר בוש, "משחק העולם" של באקמיניסטר פולר), נלמד על תרומת המעצבים.ות לדומסטיקציה של המחשב וכניסתו לחיי היומיום (צ'רלס וריי אימס והפביליון של IBM, ניקולס נגרופונטה ומכונת האדריכלות), ולאינטרקציה עם סוכנים שאינם אנושיים ובינה מלאכותית (אנטומיה של AI מאת קיית ארמסטרונג וולאדן ג'ולר ומספר דוגמאות הקשורות למכונות ומכוניות אוטונומיות), להתרגלות לחדש (Bratton, Superflux) ולאפשרות לעצב את הטבע והטבעי והבעייתיות שמצויה בביו-טכנולוגיה וביו-דיזיין (סימביוטיקה, נרי אוקסמן).

 

במהלך הקורס נבחן את אירועים וזרמים השונים אליהם מגיבים.ות המעצבים.ות ונשאל אודות המהפך התודעתי-התנהגותי-צרכני שמקדמים.ות מעצבים.ות, ההתכנות של הצעותיהם.ן.