חומרים מופיעים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

חומרים מופיעים

קוד
631164683
שעות אקדמיות
0
נ"ז
4
סמסטר ב
יום
חמישי
בשעה 10:00 - 13:00

סטודיו משותף של  מעצבים.ות ומדענים.ות  הרואה בפיתוח חומרים חדשים תחום חקר המדגים היטב את הפוטנציאל בחשיבה עיצובית ומתודולוגיות של מחקר עיצוב לצד מחקר מדעי.
מטרתנו לייצר מסגרת אקדמית סינרגטית אשר תצליח למצות שני תהליכים מרכזיים – מציאת שימושים מעשיים ורעיוניים לחומרים חדשים לצד יצירה של חדשנות.

הקורס מבוסס על גישה הרואה בחומר מדיום טכנולוגי-יצירתי, דרכו אפשר לבחון: אילו התנהגויות ניתן לעצב באמצעות החומר/ים? אלו חוויות חדשות חומרים אלו מגלמים? מה הפוטנציאל היישומי שלהם? ובאלו שדות?

באמצעות השפה המשותפת המתהווה בין המעצב.ת והמדענ.ית  אנו מובילים תהליכים ותוצרים אשר מבטאים את הייחודיות של מעבדות המחקר השונות והחומרים שהן מפתחות, מאפשרים לגשר על מורכבות מדעית באמצעות חיבור ותיווך חזותי, מייצרים שאלות מחקר משותפות, עורכים ניסויים היברידיים ובונים תהליך מחקר שיתופי . 

במהלך הסמסטר נעבוד עם מעבדות מובילות באוניברסיטה העברית ממספר תחומים מגוונים, כל מעבדה בפני עצמה היא צוהר למגוון תחומים ומגוון כלים טכנולוגיים.
תחומי המחקר בהם פעלנו בשנים האחרונות נעו בין ממשקים כימים באמצעות ציפויים, הדפסות תלת ממד של מגוון חומרים, יריעות חכמות ופיזיקה לא לינארית, תקשורת של מושבות חיידקים, היווצרות יהלומים בבטן כדוה"א, גבישים בעלי תכונות מיוחדות, תאים סולארים דור שלישי, חומרים חדשים מבוססי פסולת ארוגנית, תרופות חכמות וננו רפואה ועוד.

* תמהיל המעבדות משתנה משנה לשנה.
* הקורס ברובו יתקיים בקמפוס גבעת רם במעבדות המחקר עצמן. 
*הקורס דורש סקרנות, יכולת למידה עצמית, יכולת המחשה טובה בכל מדיום רלוונטי (גרפי/ווידאו/מציאות מדומה/מודלים/פרוטוטייפ)
גמישות מחשבתית ונכונות לעבודה רב תחומית, נכונות להשקיע זמן ומאמץ מעבר למסגרת הקורס, התמודדות טובה עם כישלון לצד אופטימיות בלתי נלאית.