צילום. פעולה. קהילה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

צילום. פעולה. קהילה

קוד
94460
שעות אקדמיות
90
נ"ז
4
סמסטר ב
יום
רביעי
בשעה 14:00 - 17:00

במסגרת הקורס ניזום פרויקטים בזיקה לקהילות, ואף בהשתתפותן משלבי התכנון, דרך הביצוע והדיון על דרכי התצוגה. העבודה תתקיים בקבוצות קטנות שיתפקדו כקולקטיב הפועל יחד, תוך מימוש היכולות והשאיפות הפרטניות של כל סטודנט.ית. בסמסטר הראשון (ב׳) הסטודנטים.יות ירכשו כלים תיאורטיים, ויתנסו בתרגילים במרחב הציבורי. בסמסטר השני (קיץ) ימומשו מספר פרויקטים. הקורס יעניק כלים לניתוח ביקורתי של פרויקטים, תוך בחינה של ההקשרים החברתיים, הכלכליים, הפוליטיים והאתיים. נסקור מיזמים אמנותיים המתרחשים מחוץ לגלריות ומוזיאונים, בזיקה ישירה לקהילה, או כתגובה למציאות החברתית, הכלכלית או הפוליטית בה הם מתקיימים, תוך בחינת פעולות הגומלין שבין צילום, אמנות, אקטיביזם וקהילות. הלמידה תכלול מתודולוגיות של עבודה עם קהילה והתערבות (intervention) מנקודות מבט סוציולוגיות, פסיכולוגיות ואתיות. הסטודנטים.יות יחשפו לפרקטיקות צילומיות בסטילס ווידיאו ככלים ליצירת תקשורת, הבעת מחאה או שינוי תודעה.

 

סמסטר #1 -סמסטר ב׳:

השיעורים יכללו למידה משותפת והצגת מקרי בוחן ע״י הסטודנטים.יות והמרצה, לצד תרגילים קטנים של התערבות במרחב באמצעות צילום, הקרנות וידיאו או פעולות, כמבוא למימוש פרויקטים בשיתוף קהילות במהלך סמסטר הקיץ.

 

סמסטר #2- סמסטר קיץ:

במהלך הקיץ הסטודנטים.יות יפתחו 1-3 פרויקטים (בקבוצות קטנות) אותם יממשו בפועל במהלכו. הסמסטר יכלול ליווי פרטני של כל קבוצה לפיתוח הרעיון, ניתוח שיטות העבודה הנדרשות, בניית תקציב ולוח זמנים, יצירת קשר עם הקהילה, ומפגש עם רשויות ומומחים (בהתאם לצורך) למימוש הפרויקט. כמו כן, יערכו מספר מפגשים כיתתיים להתנעה, לסיכום ורפלקציה. כחלק ממטלת הקורס, הסטודנטים יגישו עבודה רפלקסיבית (בהיקף קטן של כ- 1,000 מילים) על תהליך הלמידה בקורס, ועל תהליך העבודה על הפרויקט. 

 

מטלות הסטודנטים במהלך הקורס ואופן חישוב הציון:

20% השתתפות פעילה בשיעורים והמפגשים

20% תרגילים

40% עבודה על הפרויקט

20% רפלקציה

 

בסיום מוצלח של סמסטר ב׳:

  • הסטודנטים ירכשו כלים לניתוח פרויקטים אמנותיים בעלי זיקה השתתפותית (participatory), התערבותית  (interventional) ופרויקטים בשיתוף קהילה.
  • יהיו מסוגלים לשאול שאלות בנוגע להיבטים הכלכליים, החברתיים, הפוליטיים והאתיים של הפרקטיקות השונות.
  • יהיו בעלי ניסיון ראשוני כיצד לפנות לקהילה.

בסיום מוצלח של הקורס השנתי:

  • הסטודנטים יתנסו בהוצאה לפועל של פרויקטים בהם תהליך היצירה הוא שיתופי.
  • יתנסו בחלוקת אחריות על תחומים שונים בתוך הקבוצה, תוך מימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד.
  • יוכלו לחשוב על צילום בהקשרים היוצאים מחוץ לשדה האמנות הקונבנציונלי. 
  • יוכלו לערוך תחקיר מקדים, לתכנן, לפתח ולממש פרויקטים.
  • יידעו כיצד לכתוב הודעה לתקשורת, וכיצד לרתום אותה למען מימוש היעדים שהוצבו.