הדימוי הנע – וידאו למתקדמים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

הדימוי הנע – וידאו למתקדמים

קוד
84479
שעות אקדמיות
90
נ"ז
4
סמסטר א
יום
שלישי
בשעה 10:00 - 13:00

הקורס מיועד עבור סטודנטים אשר וידיאו הוא המדיום הנבחר שלהם והם מעוניינים להמשיך להתפתח ולהעמיק בתחום והוא מהווה המשך אינטגרלי מקורס מבוא לוידאו משנה ב׳ עבור סטודנטים מתקדמים.
הנחת הבסיס לקורס היא שהוידיאו, על מופעיו הרבים והשונים בעשורים האחרונים, בתקופה של קונפליקט וגלובליזציה, משקף  ומגיב לתהליכים היסטוריים ואקטואליים, מייצר הקשרים וזיקות חדשים בין עבר להווה, ואף מעצב נרטיבים חלופיים בעידן של תהפוכות פוליטיות, אי-שקט חברתי, אקטיביזם פוליטי וחוסר וודאות אזורי. 

הקורס מתמקד בהמשגה ומתודולוגיה של אמנות הוידאו - אמנות מבוססת זמן (נרטיבית ונטולת נרטיב)

הקורס מציע היסטוריה נרחבת של אופני ההתפתחות השונים של פרקטיקות קולנוע, אנימציה, וידאו ומיצב בסביבת האמנות במאה העשרים ובימינו תוך התמקדות בתפיסות זמן וחלל. במהלכו נחקור וננתח מגוון רחב של טכנולוגיות הדימוי הנע על יחסיהם רבי-הפנים להיסטוריה של האמנות החזותית תוך כדי דיון ופיתוח חשיבה ביקורתית.
הקורס ישאף להנחות ולהקנות לסטודנטים שיטת עבודה המפרקת את תהליך היצירה לשלבים שונים הכוללים בין היתר עבודת תחקיר ומחקר רעיוני וויזואלי, כתיבה וארגון חומרי רקע, צילום ואיסוף ארכיוני, בקרה עצמית והערכה, עריכה ויצירת משמעות, ועוד. כל זה תוך כדי בחינה עצמית של היוצר ומעשה היצירה בהקשרים שונים. הסטודנטים ייתנסו בכל שלבי העבודה תוך ליווי והנחיה בכיתה.

תוצאות למידה: במהלך הקורס ייצרו הסטודנטים עבודת וידאו אחת בכל סמסטר שתעמוד לביקורת בשיעור ואשר מדגימה מהלך חשיבתי ויצירתי משוכלל ומורכב. בסיומו של הקורס הסטודנטים ירחיבו את הידע והמיומנויות שלהם בתחום הוידאו, תהיה להם היכולת לנסח את רעיונותיהם באמצעות עבודות וידאו חד ורב-ערוציים המשלבים צילום / סאונד / אנימציה סטופ-מושן / וחומרים ארכיוניים, תוך הפנמת חשיבות תהליך עבודה ארוך טווח. הסטודנטים יבינו את מדיום הוידיאו הדיגיטלי ככלי גמיש המסוגל להעביר רעיונות דרך השילוב בין דימוי, פסקול וטקסט.