רדיוס 100 : קריאות- עירוניות | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

רדיוס 100 : קריאות- עירוניות

קוד
1230040
שעות אקדמיות
45
נ"ז
2
סמסטר א
יום
שני
בשעה 10:00 - 13:00

רדיוס 100 הוא קורס של מחקר פעולה (action research) בתחום העיצוב החברתי (social design) הקורא את המרחב העירוני- מקומי* בגבולות של רדיוס של 100 מטר .

אנחנו מקדמות בימים אלה שיתוף פעולה רעיוני ומקצועי עם המינהל השכונתי של מוסררה ועם תושבי ותושבות השכונה לצד חיבור עבודה בין המהלך שלנו עם קבוצה של יוצרות ויוצרים ממחלקות בצלאל השונות, עם אמנים ואמניות הפועלים במרחב העירוני בירושלים.  בשיתוף עם  שכונת מוסררה  (יחידים ויחידות ומינהלת השכונה) אנו בוחנות אפשרויות שונות, ביניהן פיתוח האקתון בתצורה של סדנה פתוחה ללימוד ויישום שיטות עבודה שונות של רדיוס 100 במרחבי השכונה ועם אקטיביסטים.יות שכונתיים. בשל העבודה בשנה הקרובה עם התואר בתרבות חזותית וחומרית, נבקש להנכיח את המהלך המחקרי-המשתף עם תושבי ותושבות השכונה בתערוכה המשלבת את בצלאל עם שכנתה הסמוכה, שכונת מוסררה הוותיקה.

רדיוס 100 מבקש לחבר בין שיטות שונות של חקירה ופרקטיקות ידע מגוונות לבין תהליכי מחשבה ויצירתיות במטרה להציע מבטים, פתרונות ורעיונות חדשניים בתחום העיצוב החברתי המתערב בעיר.

סביבת העבודה של רדיוס 100 עוסקת בשרטוט קולאז' של פרקטיקות הידע הנלמדות באמצעות שלושה מעגלי פעולה הנעים בין העשיה האישית, הצוותית והקבוצתית -כיתתית . 

על ידי שילוב בין הפעולה האישית, האינטואיטיבית והיצירתית של הסטודנטים.יות לבין התהליך המחקרי נפתח מהלך של "חקירה פתוחה" כשיטת עבודה מרכזית. שיטה זו מציעה כלים נוספים לארגז הכלים האישי וכן תומכת בהנעה ליצירתיות בטריטוריות רעיוניות חדשות. 

במסגרת רדיוס 100 ילמדו הסטודנטים.יות לפתח ידע ותהליכי עבודה הנשענים על:

  • תאוריה תומכת פרקטיקה ככלי יישומי.
  • חשיבה מסתעפת המנחה תהליכי מחקר ופיתוח רעיוני שאינם לינאריים.
  • שיטות עבודה משולבות העושות שימוש בתמהיל כלים לניסוח תרחישים ותוצרים בעיצוב חברתי מקיים. לדוגמה: שיטוט (derive & imageabilty, soundscape & lightscape ) מאמרים, טקסטים אישיים, בלוגים, סרטוני רשת, צילומים, וידאו, מפות, מיפוי סוציולוגי-מרחבי,מיפוי-מחדש באמצעות אילוסטרציות ושרטוטים אינטואיטיביים, קולז'ים ועוד.
  • מחקר אנוש בטריטוריות האישיות והצוותיות.
  • גיבוש הצעה רעיונית מקיימת תוך שיתוף ידע והתאמה לאפיון הצרכים החברתיים-מקומיים  שעלו בתהליך המחקרי-עיצובי.
  • פיתוח פיצ'ינג של ההצעה אל מול בעלי.ות עניין מחוץ לאקדמיה. 

 

הפרויקט המסכם הינו פיתוח הצעה להתערבות מקומית ברדיוס 100 הכולל מסמך תיעודי העוקב אחרי שלבי העבודה השונים.