"מחברת הזהב" | השקת כרך א׳ - נחום טבת | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

"מחברת הזהב" | השקת כרך א׳ - נחום טבת

תאריך:
15.4.24

המחלקה לאמנות ע״ש רומי ובלאנש שפירו בבצלאל מתכבדת להזמין להשקת הכרך הראשון בסדרת הספרים מחברת הזהב היוצאת לאור בשיתוף הוצאת הספרים ׳אסיה׳. השנה מוענק הכרך לאמן נחום טבת, מבכירי האמנים הפועלים בזירת האמנות המקומית והבינלאומית ומהמרצים הבולטים והמשפיעים בבצלאל.

רוחו השופעת של טבת השפיעה על דורות רבים של אמנים שהפכו למובילים בישראל. שפתו הפיסולית הייחודית מציעה באמצעות חומרים בסיסיים ופשוטים כמו צבע ועץ, מערכות משוכללות של מנגנוני התבוננות על המקום ותכונותיו. יצירותיו ייצגו מהלכים פוסט-מינימליסטיים שניצבו מול המפעל המודרניסטי האדריכלי והאמנותי, באמצעות הכלאה בין הקובייה הלבנה לבין החלל הביתי ופיסול שמקורו בציור. עבודותיו יצרו שדות של פעולות פשוטות ומורכבות רבות-השפעה, אשר נטמעו זה מכבר בקאנון המקומי. 

הפנייתו של טבת למונח 'עבודה' ולא יצירה, ציור או פסל - מדגימה את ההסטה מן הנרטיב המוכר שיצירתו הציגה בפני קהילת האמנות המקומית, ומקופלים בה מנגנוני חשיבה ופעולה עקרוניים המשמשים עד היום כלים אינהרנטיים ביצירתם של אמנים רבים.

'מחברת הזהב' היא סדרת ספרים חדשה של המחלקה לאמנות בבצלאל, בשיתוף הוצאת הספרים ׳אסיה׳, אשר מציעה לקורא המקומי מבט אינטימי על יצירות שטרם נחשפו והיחשפות לשיח עכשווי של אמנים מהמחלקה עם אמנים מהשורה הראשונה בשדה האמנות הישראלי.

באירוע ישאו דברים:
יוסף קריספל, דברי ברכה
לאה אביטל, הפרדוקס של זנון
מעיין אליקים, פרספקטיבה
נחום טבת, כמה דברים

יום שני | 15.4.24 | 10:00
אודיטוריום ראסל ברי, קומה 2-
בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
קמפוס ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל