הצהרת ההנהלה האקדמית וראשי המחלקות בבצלאל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

הצהרת ההנהלה האקדמית וראשי המחלקות בבצלאל

פורסם ב
31.1.23

אנו, חברי ההנהלה האקדמית וראשי המחלקות בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, מודאגים מהניסיון לשינוי משטרי במדינת ישראל תוך פגיעה בהפרדת הרשויות ובעצמאותה של הרשות השופטת, איום על זכויות האדם והאזרח וצמצום חופש הביטוי והיצירה. אנחנו קוראים לפעולה במרחב האקדמי, להובלת שיח ביקורתי מגוון ולמעורבות חברתית ופוליטית של קהילת האקדמיה.

כמוסד חינוכי אקדמי בתחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה, אנחנו נאמנים לכלל הסטודנטיות והסטודנטים הבאים בשערינו, ומאפשרים חירות יצירתית וחופש ביטוי. אנחנו מתחייבים לקיים שיח אקדמי-יצירתי פתוח ולאפשר ביטוי לכל הקבוצות והמגזרים בחברה בישראל. נמשיך לקדם יצירה ישראלית מקורית, רב-תרבותית ומאתגרת. נמשיך לעורר דיון ציבורי ולגעת בעצבים הרגישים של החברה. כדי להבטיח זאת, אנו מצטרפים לקואליציה רחבה אשר מתריעה כי בצעדיה של הממשלה יש משום סכנה מוחשית לעתיד המשותף כאן, בארץ הזאת.

החירות האקדמית והיצירתית נותנת ביטוי למגוון רחב של קולות – כולל קולות שוליים או מושתקים, ולעתים אף מקוממים. ללא חירות – אין אקדמיה. האקדמיה והאמנות אינן משרתות את ״רצון העם״ או ״הרוב״ – מונחים שנעשה בהם שימוש מטעה ומניפולטיבי, כאילו הם קבועים וידועים משכבר. האקדמיה והאמנות הן חלק מתהליך הבירור, הביקורת, וההשתנות של הרצונות, הצרכים והבעיות של החברה – והן חיוניות לקיומה של חברה פתוחה ממש כמו דיון בכנסת, כמו חופש העיתונות, וכמו עצמאות מערכת המשפט.

בשבועות הקרובים נקיים באקדמיה פעילויות לימודיות, מחקריות ויצירתיות בנושאים אשר על סדר היום. אנחנו מזמינים את קהילת האקדמיה להשתתף באירועים השונים וליזום פעילות נוספת.