מיכל רובנר מציגה בחזית בצלאל את עבודתה "איתותים" | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מיכל רובנר מציגה בחזית בצלאל את עבודתה "איתותים"

מיצב וידאו הקורא להחזרת החטופים והחטופות
פורסם ב
5.12.23

מיכל רובנר, כלת ״פרס ישראל״, יקירת בצלאל ובוגרת המחלקה לצילום בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים מציגה גרסה של עבודתה איתותים, כחלק ממיצב וידאו הקורא להחזרת החטופים והחטופות המוצג בחזית האקדמיה בקמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל.

עבודתה של מיכל רובנר מוצגת במסכים בחזית קמפוס בצלאל, לצאת מסכים בו מורקנות תמונות החטופים והחטופות
מיכל רובנר, איתותים, 2023 (צילום: ענבר זק)

עבודתה של האמנית מיכל רובנר, איתותים, מוצגת במסגרת מיצב וידאו בבצלאל, הכולל עשרות מסכים הפונים לכיכר העירונית הסמוכה לקמפוס ועליהם מוצגים פניהם של החטופים והחטופות.

בעבודה שורות של דמויות אנושיות על גבול ההפשטה, המזוהות עם גוף יצירתה, ממלאות את המסכים, מנופפות ומסמנות סימנים בידיהן ובגופן, כשאור אדום מהבהב מתוכן. עבודותיה של רובנר נוגעות בעומק החוויה האנושית ובהיסטוריה המקומית. יצירתה חוצה גבולות של זהות, זמן ומקום ועוסקת בשבריריות שבקיום האנושי. לשכבות המתקיימות בעבודתה נוספת עכשיו שכבה המהדהדת בכאב את אירועי השבעה באוקטובר, ומשבר החטופים והחטופות.

מיכל רובנר עומדת מול מסכים בה מוקרנת עבודתה ״איתותים״
מיכל רובנר, איתותים, 2023 (צילום: ענבר זק)

מיכל רובנר: "תנועות הידיים האלה הן קוד אוניברסלי של קריאה לעזרה, איתות מצוקה. שימו לב! אני כאן, תראו אותי, אל תשכחו אותי. הצבע האדום קשור לחום הגוף, והתנועה שלו כמו נשימה מואצת, דופק שפועם. זה צבע של דחיפות, סכנה, נורות אדומות שדולקות במצבי חירום, אותות אזעקה".

יוזמה זו היא חלק ממערך יוזמות שקידמה בצלאל עם פרוץ המלחמה למען השבת החטופים, משפחות העוטף והחיילים שבחזית. מתחילת הלחימה הוקמו בבצלאל למעלה מ-60 מיזמים בהם לוקחים חלק בהתנדבות מלאה סטודנטים/ות אנשי/ות סגל ובוגרי/ות האקדמיה.

אוצרת המיצב: שרון בלבן, אמנית וידאו ומרצה בכירה בבצלאל; בשיתוף מתנדבים ומתנדבות מהמחלקה לאמנויות המסך.

מסך ובו מוקרנת העבודה איתותים של מיכל רובנר, בקמפוס בצלאל
מיכל רובנר, איתותים, 2023 (צילום: ענבר זק)