סטודיו ד'-עיצוב חיובי, עיצוב מיטיב | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

סטודיו ד'-עיצוב חיובי, עיצוב מיטיב

קוד
623016
שעות אקדמיות
120
נ"ז
6
סמסטר א
יום
רביעי
בשעה 9:00 - 13:00
עיצוב תעשייתי (.B.DES)

שנה ד': (ח)

סמסטר א', 6 נ"ז 

מרצה: אלישע טל

עיצוב חיובי, עיצוב לאושר  (Design for Happiness)

מרצה: אלישע טל

עיצוב חיובי הוא מונח גג לכל תחומי העיצוב, המחקר העיצובי, והכוונה עיצובית שמקדישה תשומת לב מפורשת להשפעת העיצוב על רווחתם הסובייקטיבית של יחידים וקהילות.

בעשורים האחרונים הרווחה החומרית שלנו הכפילה את עצמה ויש לנו כיום הרבה יותר מוצרים, וטובים יותר ממה שהיה לנו אי פעם. אנחנו מקיפים את עצמנו במוצרים שפותרים כל בעיה קטנה, ממלאים צורך, הופכים את חיינו לבטוחים יותר ונוחים יותר ובהחלט גורמים לנו להרגיש טוב. אבל אם בוחנים רווחה רגשית, (Happiness, Wellbeing) מסתבר שהיא לא השתפרה ואולי אפילו מתדרדרת. אנו עדים למעגל צריכה נרקומני מואץ ומתמשך בו הבטחה של מוצר חדש עוברת שחיקה המהירה ותוך זמן קצר נרצה את החידוש והריגוש הבא.

כמעצבים וכדיסציפלינה, אנו עומדים בפני פער שמחייב התייחסות. פער שמייצג פרדוקס ביחס לשאיפה שעיצוב יתרום תרומה חיובית למשתמש האינדיבידואלי, ולחברה בכלל. האם אנו יכולים לתכנן במכוון מוצרים ושירותים המגבירים את רווחתם של יחידים וקהילות.? האם ניתן לעצב לערך מתמשך ולרווחה רגשית לאורך זמן, לאושר....?. אושר בפסיכולוגיה הוא מצב של רווחה רגשית שאדם חווה ברגע מסוים כאשר דבר טוב קורה, או באופן רחב יותר, כהערכה חיובית על מצבו חייו והישגיו הכוללים.

בקורס נחקור מה הם מרכיבי העיצוב שעשויים לקדם רווחה ואושר. נבחן איך ניתן לעצוב מוצרים משמעותיים יותר, איכותיים יותר, ארוכי טווח יותר, ובכך נוכל לקדם רווחה וגם לצמצם את היקף הצריכה.