גלריה ראשית

תוכן ראשי

המחלקה לצילום בבצלאל היא המחלקה הגדולה והמובילה בתחום הצילום בישראל. בוגרות המחלקה ובוגריה עיצבו את שדה הצילום המקומי ובהם נמנים מיטב היוצרים והיוצרות העכשוויים, הפועלים בתחומי הצילום, הווידאו, המדיה החדשים והדימוי הנע - בעולם.
דוד עדיקא
״צילום הוא שפה בינלאומית, הוא תמיד האמת של מישהו או מישהי, בעזרתו ניתן לספר סיפור ולנסח שפה אישית גבוהה״
דוד עדיקא, ראש המחלקה

ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ב 2021/2022 בעיצומה. ההרשמה נסגרת בתאריך 16.7.2021. לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.

המחלקה לצילום בבצלאל היא המחלקה הגדולה והמובילה בתחום הצילום בישראל. בוגרות המחלקה ובוגריה עיצבו את שדה הצילום המקומי ובהם נמנים מיטב היוצרים והיוצרות העכשוויים, הפועלים בתחומי הצילום, הווידאו, המדיה החדשים והדימוי הנע - בעולם. 

במהלך הלימודים יוצרים הסטודנטים והסטודנטיות סדרות של תצלומים, עבודות וידאו, סרטים, ספרים ומיצבים מבוססי צילום, תוך שהם מתמודדים ומתנסים בשיח ביקורתי, עכשווי ואמנותי – דרך מדיום הצילום, שנמצא בתנועה מתמדת: הן ברמה הטכנולוגית, והן ברמה הרעיונית.

תכנית הלימודים מגוונת, ומשלבת בין לימודים טכנולוגיים של פרקטיקות חזותיות מגוונות ומבוססות עדשה, ובין לימודים עיוניים המתמקדים במחקר היסטורי והגותי בתחום הצילום והדימוי הנע. במהלך הלימודים מתמקצעים הסטודנטים בשדה הצילום הרחב על גווניו השונים ומפתחים חשיבה מקורית, ביקורתית ויכולת התבוננות אנליטית.  

תכנית הלימודים מספקת תשתית טכנית ומקצועית בתחומי הצילום, הוידאו, הסאונד, הדימוי הנע, הדמיות ממוחשבות מתקדמות, CGI, VR – לצד תשתית רעיונית ועיונית המהווה בסיס ליישומים מקצועיים בתחומי המולטימדיה השונים בסיום הלימודים. לרשות הסטודנטים במחלקה מערך ציוד ותשתיות הדרושים ליצירה, להפקת העבודות, ולהתנסות - הכוללים מצלמות בפורמטים שונים, מצלמות וידיאו באיכות HD, אמצעי תאורה ופלאשים, חוות מחשבים ייעודית, מדפסות, כיתות סטודיו מאובזרות ומעבדת חדר חושך מקצועית. 

בוגרות המחלקה ובוגריה משתלבים בתעשיית הצילום המקומית והבינלאומית, בכלל זה – אדריכלות, אופנה וצילומי מזון, וכן – פוטותרפיה, הוראה, טכנולוגיה, מחקר ועוד.

הדימוי המצולם נוצר ונצרך בימינו כל הזמן ובכל מקום - ונדמה שהקלות הבלתי נסבלת של הצילום הפכה לעקרון המארגן שלו. מעבר למילים, במקום שבו מתרחשים הדימויים המצולמים, רוחשים המבט והכוונה – אותן המוטיבציות החיוניות להפעלת המצלמה וללכידתו של הדימוי בעין הצלם/ת ובעיני המתבונן/ת בתצלום. בתוך כך, עולות סוגיות רבות שנוגעות בסוגיות של זהות, תרבות, מעמד, שייכות והשתייכות, כח וכלכלה, גוף ובית, זיכרון ורגש.

דוד עדיקא
״צילום הוא שפה בינלאומית, הוא תמיד האמת של מישהו או מישהי, בעזרתו ניתן לספר סיפור ולנסח שפה אישית גבוהה״
דוד עדיקא, ראש המחלקה

גלריה

הכירו את המחלקה לצילום 2020
תערוכת בוגרים המחלקה לצילום

מה קורה במחלקה