תערוכת הבוגרות/ים של התכנית לתואר שני באמנויות M.F.A | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

תערוכת הבוגרות/ים של התכנית לתואר שני באמנויות M.F.A

תאריך:
3.6.21

אמנים/ות אינם/ן פועלים/ות במנותק מסביבתם אלא תמיד מושפעים/ות, במידה זו או אחרת, מן האקלים האינטלקטואלי, הערכי והתרבותי של הזמן והמקום. הנחות יסוד אלו מקבלות משנה תוקף באופנים שבהם תוכנית הלימודים לתואר שני באמנויות בבצלאל נבנתה בשנים האחרונות – מהלכים המשתקפים בהתמקדות באמנות אזורית, בקליטה של סטודנטיות/ים ומרצים/ות מרקעים מגוונים, וכן במקום משכנה החדש של התוכנית ברחוב הרצל. חללי הסטודיו האישיים של הסטודנטיות/ים שוכנים על קו התפר שבין תל אביב ליפו, במבנה ששימש בעבר מפעל טקסטיל. באזור מגוון זה מבחינה תרבותית וחברתית קיים חיבור בין מהגרים ובין מקומיים. בשכונה, התעשייתית באופייה, חיי היומיום מתנהלים בקרבת אתרים היסטוריים בעלי חשיבות עבור קהילות שונות. האמניות והאמנים פועלים בזיקה להקשרים אלו – אם מתוך בחירה אישית מודעת אם לאו. כלל הפרויקטים המוצגים במסגרת תערוכת הבוגרים צבועים בצבעי המקום, שהפכו עזים עוד יותר בעקבות המצב הגלובלי המתמשך. תקופה זו מדגישה את החשיבות של המקומי והמקומיוּת, את מה שמצוי על מפתן הדלת, על פני מה שמצוי אל מעבר לים.

תערוכת הבוגרות/ים כוללת השנה 19 גופי עבודות בסוגי מדיום שונים: מיצג, צילום, וידיאו, ציור, פיסול, מיצב וסאונד. בתקופה שבה העולם נוטה להצטמצם אל גבולות סף הדלת, בתערוכה קיים דגש על תנועת עומק ועל מיקוד בפריפריה הגיאוגרפית שבה אנו חיים, על חשבון תנועה מרחבית התרה אחר אופק מדומיין, שנוטה להתרחק ככל שאנו מתקדמים לעברו. עבודת הסטודיו עברה לחלל הביתי, התקיימה במרחב הפרטי או בטבע הזמין ברדיוס מוגבל. קריאה של מכלול העבודות מבעד למשקפי המגפה עשויה להציע פרספקטיבה מוגדרת אחת, אם כי התערוכה מציעה גם נקודות מבט רחבות יותר ומרתקות על נושא המקום והמקומיוּת.

חלק מהעבודות בתערוכה עוסקות בסוגיות סוציו־פוליטיות הקשורות באופן ישיר להגדרות של זהות, בית, מולדת, היסטוריה משפחתית, תולדות המקום ואף באופן מיידי ל"חצר האחורית" של תל אביב; עבודות אחרות מתמקדות בזיקה שבין הגוף לבין המרחבים המבניים שבהם אנו חיים, הסביבה העירונית והטבע. התערוכה כוללת גם עבודות המתמודדות במישרין עם השלכות המגפה על שדה האמנות ועל מעמדם של חללי התצוגה.

פרופ‘ דור גז, אוצר התערוכה וראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל.

פתיחה: 3.6.21 | 19:00
נעילה: 19.6.21
הרצל 119, תל אביב

שעות פתיחה:
ג'-ה': 12:00-22:00
ו': 10:00-14:00
​שבת: 12:00-22:00

לאירוע בפייסבוק

להזמנה