תערוכת בוגרי/ות בצלאל Bezalel Graduate Exhibition معرض خريجات وخريجي بتسلئيل | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

תערוכת בוגרי/ות בצלאל Bezalel Graduate Exhibition معرض خريجات وخريجي بتسلئيل

3-18.8.23
תאריך:
3.8.23

ביום חמישי 3.8.23 וביום רביעי 2.8.23 בבית הספר לארכיטקטורה, תפתח בצלאל את שעריה בפני הקהל הרחב לתערוכת הבוגרים/ות השנתית שתציג את עבודות הבוגרים והבוגרות מכלל מחלקות האקדמיה.

השנה, לראשונה, תתקיים תערוכת הבוגרים/ות במשכנה החדש של האקדמיה בקמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, בלב מרכז העיר ירושלים. במסגרת התערוכה יציגו למעלה מ-400 בוגרות ובוגרים את עבודותיהם, בחללים שיהפכו, לפרק זמן של שבועיים, מכיתות וחללי לימוד למוזיאון ענק. 

זוהי הזדמנות חד פעמית להכיר ולהיחשף לכישרונות שטיפחה האקדמיה, רגע לפני שהם הופכים לאלו שיובילו בעשורים הבאים את תחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה בארץ ובעולם.

המעבר לקמפוס החדש מסמן את חזרתה ההיסטורית של בצלאל אל מרכז העיר ואת יצירתו של קמפוס עירוני שוקק, הכולל את הבניין ההיסטורי של בצלאל, בו שוכן בית הספר לארכיטקטורה, את הקמפוס החדש ואת מעונות בצלאל. כולם במרחק הליכה קצר זה מזה. השנה, לראשונה, יוכלו מבקרי/ות התערוכה לסייר בתערוכת הבוגרים בקמפוס החדש ולאחר מכן להמשיך לתערוכה בבית הספר לארכיטקטורה, ולהפך. 

הבניין, המשתרע על פני 42,000 מ״ר, תוכנן על ידי משרד האדריכלים היפני SANAA, ממשרדי האדריכלים המובילים בעולם, זוכה פרס פריצקר, בשיתוף משרד HQ הישראלי. מבקרי/ות התערוכה יוכלו לעבור בין המחלקות השונות ולשוטט במסדרונות האקדמיה תוך התרשמות מהארכיטקטורה המפעימה של הקמפוס, מסדנאות הענק השקופות, מהגלריות המרשימות וכן, לחוות את שקיפותו של הקמפוס, החושפת את הנעשה באקדמיה בפני הקהילה ובה בעת מאפשרת להביט החוצה.

במסגרת הביקור בתערוכה ניתן יהיה להתעמק גם בפרויקטים העוסקים בנושאים חוצי מחלקות, ובהם קיימות - עבודות הנושאות את תו "בצלאל בסביבה" ועוסקות בתחום הסביבה; עיצוב וטכנולוגיה - עבודות העוסקות במציאות מדומה, חומרים חכמים, רובוטיקה, גיימינג, ביו דיזיין וחדשנות; מגדר - עבודות העוסקות בנושא הוגנות ושוויון מגדרי, ועוד.

בצלאל שואפת להכשיר יוצרים ויוצרות החותרים למצוינות, מבינים את הסביבה בה הם פועלים ומכירים בכוח הנתון בידיהם ובאחריות המוטלת על כתפיהם; אזרחים ואזרחיות ביקורתיים ופעילים, הרוצים ויכולים להנהיג ולהשפיע על התרבות, החברה והכלכלה בישראל ובעולם. תערוכת בוגרים ובוגרות זו הנה הצעד הראשון עבורם במסע זה.  

שעות פתיחה:
ערב הפתיחה | 3.8.23 | 19:00-23:00
4.8-18.8 ימים א'-ה' | 10:00-21:00
ימי שישי | 10:00-14:00

אירוע פתיחה:
יום חמישי | 3.8.23 | 19:00

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
קמפוס ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל, רח' זמורה 1, מרכז העיר ירושלים

אירוע הפתיחה של בוגרי.ות בית הספר לארכיטקטורה:
18:30 
התכנסות בחצר בית הספר לארכיטקטורה ע"ש ג'ק ווילר 19:00 טקס פרס ראש בית הספר תשפ"ב, פתיחת אירוע בוגרים.ות תשפ"ג 20:00 סיור בתערוכה 20:30 מסיבה בפביליון בצלאל ע"ש הנרי אורבך ברחבת קמפוס מנורה
יום רביעי | 2.8.23 | 18:30
בצלאל 1, פינת שמואל הנגיד, מרכז העיר ירושלים 

התערוכה בחסות קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, קליבלנד, אוהיו, ארה"ב

נגישות: 02-5893287 | acc.sp@bezalel.ac.il