בצלאל מברכת את הבוגרות והמרצות הזוכות בפרסי מוזיאון ישראל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

בצלאל מברכת את הבוגרות והמרצות הזוכות בפרסי מוזיאון ישראל

לאמנות ולעיצוב לשנת 2022
פורסם ב
26.12.22

בצלאל מברכת את הבוגרות והמרצות הזוכות בפרסי מוזיאון ישראל לאמנות ולעיצוב לשנת 2022.

מדי שנתיים מעניק מוזיאון ישראל פרסים בקטגוריות שונות לאמנים/ות מצטיינים/ות ובולטים/ות בתחומם, כהוקרה וכעידוד לפועלם ולעשייתם האמנותית.

עדי פלומן, בוגרת המחלקה לצילום והתכנית לתואר שני באמנויות, היא הזוכה בפרס ז'ראר לוי לעידוד היצירה בצילום.

מנימוקי הבחירה: "עדי פלומן מאתגרת את שדה הצילום הישראלי זה כמעט כעשור באמצעות עבודה המשלבת את היגיון הפעולה של מלאכות היד עם אמצעי ייצור דיגיטליים ומחשבה צילומית. עבודותיה שואבות השראה מאובייקטים הנטועים בתרבות החומרית שלנו ויוצרות מהם דימויים מתעתעים המהלכים על קו התפר שבין התלת־ממד לדו־ממד."

עדי פולמן, סיכת שיער
עדי פולמן, הזרקת דיו על נייר של פיסול דיגיטלי, 2017

 

מיכל בקי, בוגרת המחלקה לאמנות, היא הזוכה בפרס יעקב פינס לאמן/ית הדפס ישראלי/ת.

מנימוקי הבחירה: ״מיכל בקי מיטיבה להשתמש בטכניקות ההדפס, ובעיקר בטכניקות השקע כגון תצריב שעווה רכה ואקווטינטה משויפת, כדי לתאר סביבה מסתורית, מרובדת ולעיתים גרוטסקית ולשקף את העולמות שהיא בוראת ביצירתה." 

מיכל בקי, ׳ללא כותרת׳. צילום: סדנת ההדפס ירושלים
מיכל בקי, ׳ללא כותרת׳ (צילום: סדנת ההדפס ירושלים)

 

מאיה בן-דוד, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי, במחלקה לתרבות חזותית וחומרית ובתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, היא הזוכה במענק סנדברג למחקר ו/או פיתוח בתחומי העיצוב והאדריכלות.

מנימוקי הבחירה: "בן־דוד רואה בשלב האבולוציוני הבא הזדמנות למעצבים/ות וליוצרים/ות לפרוץ את הגבולות כדי ליהנות מכל היתרונות שגלומים בעולם שלא חייב לציית לחוקי הפיזיקה. היא מציעה מחקר שרותם את טכנולוגיית הבינה המלאכותית ואת הכלים מחוללי התמונה ליצירת שפה ואף תפיסה חדשה של חומר."

מאיה בן־דוד, דוגמה לדימוי שנוצר באמצעות מחולל הדימויים מידג׳רני
מאיה בן־דוד

 

לקריאה נוספת