המחלקה לצורפות ואופנה
قسم تصميم الأزياء والمجوهرات
Department of Jewelry and Fashion
ילידת ישראל, 1974
שירלי מרצה בכירה במחלקה לצורפות ואופנה, בצלאל (משנת 2001). בעלת תואר BFA (1999), ותואר MFA (2005) מטעם המחלקה לצורפות, בצלאל.
עבודותיה מוצגות בתערוכות ברחבי העולם, ובין היתר נרכשו לאוסף מוזיאון ישראל, מוזיאון תל-אביב לאמנות ואוספים פרטיים. היא זכתה במגוון פרסים ביניהם: פרס אנדי (2012), בפרס העיצוב מטעם משרד התרבות והספורט (2007), מענק לימודים מטעם הקונסוליה הבריטית (2002).
הציגה תערוכות יחיד במוזיאון תל-אביב לאמנות (2012), גלריה לופ לצורפות עכשווית (2013), ובמסגרת שבוע התכשיט במינכן (2018). היא העבירה הרצאות ב Brooklyn metal work וב- Y92, ניו יורק, ב- Cass אקדמיה לאמנות ועיצוב, לונדון. ובמכון הטכנולוגי BIFT, ביג׳ין.
מעצב, אמן ומרצה.
בעל סטודיו לעיצוב אופנה ותכשיטים, המציג בארץ ובעולם.
מרצה בכיר במחלקה לצורפות ואופנה ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית .
גורן הוא בוגר מצטיין של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.
גורן עבד כמעצב ראשי בפאריז (2004-2008) והציג בשישה שבועות אופנה.
סיים את עבודת הדוקטורט שלו בסורבון בפאריז (2013)
הקים את הסטודיו (2009) ומאז עוסק בפיתוח מחקר חומרי ועיצובי המשלב בין מגוון דיספלינות.
האתגר המרכזי הוא בשילוב וחיבור טכנולוגיות חומריות המשמשות בצורפות ובעבודה עם מתכות עם טכנולוגיות מלבוש ועבודה עם טקסטיל, באופן שיאפשר לכל אחד מהחומרים, להשתלב בחומר האחר באופן אורגני כך שחיבורם ייצור יחידה אחת בעלת זהות חומרית חדשה וייחודית.
גורן מציג בתערוכות בארץ ובעולם, השתתף בביאנלה הראשונה לעיצוב ואמנות (2020) במוזיאון ארץ ישראל. הציג תערוכת יחיד בגלריה "פריסקופ" (2019) תל – אביב. בשתי תערוכות קבוצתיות במוזיאון CICA (2019) בדרום קוריאה. בביאנלה ליודאיקה בירושלים (2018) בתערוכה קבוצתית במוזיאון האסלאם (2018) ירושלים. בשבוע האופנה בפאריז (2016).
פרופ׳ עינת לידר, ילידת ירושלים (1966). צורפת, מרצה, חוקרת ואוצרת בתחום הצורפות, העיצוב והקראפט. בוגרת המחלקה לצורפות של בצלאל, ירושלים (B.A. 1992). בעלת תואר שני בעיצוב תעשייתי, הטכניון, חיפה (M.Sc. 2003). פרופסורית חברה, סגל במחלקה לצורפות ואופנה (ראשת המחלקה בין 2005-2013) ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל.
עבודותיה הוצגו בין היתר במוזיאון רמת-גן / מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב / סדנאות האמנים, תל אביב / גלריה פריסקופ, תל אביב / בית בנימיני, תל אביב / מוזיאון העיצוב חולון / מוזיאון ישראל, ירושלים / מוזיאון העיר, תל אביב / Magnes Museum, UC Berkeley / Fundación COAM, Madrid / Museum Nacional de Bellas Artes, Buenos Aires / Jewellery Museum, Pforzheim / Mingei Museum, San Diego / Institut National des Metiers d’Art, Paris / Galerie für Angewandte Kunst, Munich / Jüdisches Museum, Hohenems / Froots Gallery, Shanghai / SMAC, Chemnitz / South Karelia Museum, Lappeenranta, / Jüdisches Museum Hohenems / DIVA, Antwerp / The Silberwarenmuseum Ott-Pausersche Fabrik, Schwäbisch Gmünd.
אודות עבודתה - פרסומים אחרונים: “70 Years of Craft and Design in Israel”, Smadar Samson, Mingei Museum, 2018 / “All About Tel Aviv - Jaffa Die Erfindung einer Stadt”, Hannes Sulzenbacher and Hanno Loewy, Jüdisches Museum, 2019 / “Contemporary Crafts in Israel”, Efrat Dgani, Eitav, 2019 / “Jewelers Speak Out”, Ursula Ilse-Neuman, Metalsmith Magazine, 2019 / “Jewellery: Creating a Practice of Meaning through Gesture”, Aya Bentur, Journal of Jewellery Research, 2020 / KORU7, International Contemporary Jewellery triennial 2021/ 20th International Silver Triennial, Arnoldsche Art Publishers, 2022 / “מלאכה ובטלה”, מוזיאון העיר תל אביב, גלית גאון, 2023.
פרסים ומלגות, בין היתר: פרס מייזלר, פרס גרייבר - האקדמיה בצלאל ירושלים 1990-91 / ציון לשבח, מוזיאון ספרטוס, שיקאגו, 1993 / פרס דיקן ע״ש קרפלוס להצטיינות מיוחדת, הטכניון, חיפה, 2003 / מענקים מטעם קרן רבינוביץ׳ לתערוכות יחיד וזוגית 2003 ,2009, 2015 / פרס העיצוב - משרד התרבות, ישראל 2010 / ציון לשבח אליכס דה רוטשילד, תל אביב, 2012 / מלגת מפעל הפיס עבור ספר אמן, עם דיויד גוס, תל אביב 2017.
כתיבה ופרסומים אחרונים מאת עינת לידר: ״מלאכי המלאכה - מלאכה כיעד תרבותי״. בתוך ״ישראל – 70 שנה של מלאכה ועיצוב״ במוזיאון מינגאי, קליפורניה. עורכת ואוצרת סמדר סמסון, 2018 / ״מונח על הגוף״, טקסט מלווה לתערוכה ״אוטופיסטים פנטזיסטים״ (אוצרות: שחר כהן, עינת לידר), באתר בית בינימיני 2022 / ״מעמד המלאכה: פרספקטיבה היסטורית מקומית על ניסיונות להסדרה וקידום של האומנויות והמלאכות״. בתוך ספר העשור של בית בינימיני מרכז לקרמיקה עכשווית, תל אביב, ישראל. עורכת: שלומית באומן 2022 / ״מההר״, טקסט אוצרות לתערוכה סגסוגת: תכשיטי בצלאל במוזיאון לעיצוב בפינקוטק דר מודרן, מינכן, גרמניה. עם ורד קמינסקי 2023.
זיויה קיי היא חוקרת אתיקה חזותית, מומחית באסטרטגיות של תרבות חזותית. במחקר הדוקטורט שלה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, היא טבעה את המושג 'חתימת ההופעה' המצביע על חיבור חדשני בין עיצוב אורבני, אתיקה חזותית והקטיביזם. קיי בעלת .B.Ds. לעיצוב תעשייתי מבצלאל .B.Sc. מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון ו .M.Sc. מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, היא מרצה בכירה בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים; קיי היא הבעלים של סטודיו kUAH (טקסטיל ביוגרפי) חברת מטה ומנהלת תחום פעולת תרבות כאסטרטגיה ביוזמת ÏSRAEL100, עמיתת ספרייה במכון ון ליר ירושלים, יוזמת ויושבת הראש של הכנס הבינלאומי
Urban Action as Open Source.
גלריית תמונות
ד׳׳ר זיויה קיי, מערכת תכריכים לאשה, פשתן, חצץ וחוט מוזהב (צילום: יורם אשהיים)
גליה רוזנפלד יוצרת עבודות אשר נמצאות בצומת שבין עיצוב, אופנה, קראפט ואומנות. היא ניגשת למגוון חומרים בעבודותיה, תוך שילוב טכניקות מסורתיות עם טכניקות שהיא מפתחת. בעבודתה היא מחפשת היגיון פנימי של צורה וחומר לצד פרשנות רפלקסיבית על שדות פעילותיה.
העבודות של רוזנפלד מוצגות ברחבי העולם, בין השאר במוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב והמוזיאונים ליהדות בסן פרנסיסקו וניו יורק. עבודותיה נכללות באוספים כגון המוזיאון המטרופוליטן לאמנות, ניו-יורק, המוזיאון לאומנות מודרנית, ניו-יורק, מוזאון היהדות ברלין והוענקו לבונדסטאג הגרמני בברלין על-ידי נשיא המדינה שמעון פרס ז״ל. רוזנפלד נבחרה להשתתף בתוכנית אומנות בשגרירויות של משרד החוץ האמריקני. רוזנפלד למדה תואר שני בתוכנית הבינתחומית באמנויות, אוניברסיטת תל-אביב, וזכתה במלגת הצטיינות דקאן. רוזנפלד בוגרת של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ומרצה במחלקה מ-2006
.