המחלקה לתרבות חזותית וחומרית
قسم الثقافة البصرية والمادة
Department of Visual and Material Culture

ברטל מכהן כראש המחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. ברטל הוא יפנולוג המתמחה בתיאוריות של עיצוב יפני עכשווי כולל חקר אופנה, עיצוב תעשייתי, מנגה ותקשורת חזותית. בוגר תואר ראשון בהצטיינות במסגרת דו-חוגית (לימודי מזרח אסיה ויחסים בינלאומיים) באוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר סיום התואר הראשון קיבל את מלגת המונבושו (Monbusho) מטעם הממשלה היפנית למד לתואר שני (M.B.A.) במחלקה למנהל עסקים בין-לאומיים באוניברסיטת Aoyama Gakuin בטוקיו בתוכנית משותפת עם אוניברסיטת Carnegie Mellon  בארה"ב. לאחר חזרתו לארץ למד לימודי המשך לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. לאחר הלימודים בבצלאל המשיך ללימודי דוקטורט בביה"ס למדעי התרבות באוניברסיטת תל-אביב בהם התמחה בתרבות חזותית עכשווית. ספרו “Postmodern Advertising in Japan: Seduction, Persuasion and the Tokyo Art Directors Club” פורסם בשנת 2015. ספר זה מציג מודל חדש הבנוי על חיבור בין שדות מחקר נפרדים של מנהל עסקים (שיווק), אמנות, עיצוב וחברה ומציג את התרבות החזותית כנקודת מפגש בין כלכלה, אסתטיקה ואידיאולוגיה חברתית. סיפרו השני Critical Design in Japan: Material Culture, Luxury and Avant-Garde יצא בשנת 2020. הספר מציג את המעצבים שעבדו אחרי מלחמת העולם השנייה והגדירו מחדש את המושג 'עיצוב יפני'  לצד מוצרי האוונגארד שעיצבו. מוצרים אלה שילבו אסתטיקה פוסט-מודרנית, תיאוריה ביקורתית וחוקי כלכלה חדשים ותפקדו כמוצרי יוקרה ובה בעת סוכני תרבות ביקורתיים.

 

קישור לפרטים על העבודה

UPNE - Postmodern Advertising in Japan: Ory Bartal

תמונה
UPNE - Postmodern Advertising in Japan: Ory Bartal

שנית אדם / מעצבת, בוגרת בצלאל וה Royal college of art

 ,Designer-Makerיוצרת תחת מותג  עצמאי, שבבסיסו עקרונות עיצוב וייצור לוקלים של מוצרים ארוכי חיים. מנהלת את קואופרטיב העיצוב הירושלמי ,סטודיו ובית לתריסר יוצרים מתחומים שונים, הפועל לקידום יוזמות ופרויקטים בתחום העיצוב בעיר. מלמדת במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, מתגוררת בירושלים עם בן זוגה ושתי בנותיה.  

תמונה
יפה הבלורית - פריט מתוך העבודה ״געגועי לטמבל״ ארבעה כובעי טמבל שפורקו והורכבו בקומפוזיציות חדשות, במחשבה על פשטות גאווה והומור עצמי. מתוך התערוכה ״מאייר ומעצב נכנסים לבר״ אאוטליין 2017.

מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בניהול עיצוב וחדשנות בבצלאל המלמדת יזמות ואסטרטגיה עסקית וראש התוכנית לשעבר (2012-2017).  מתמחה בניהול תהליכי שינוי וחדשנות במערכת הבריאות.  
מיכל היא מנהיגה מנוסה, יזמית ומחנכת בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, היזמות, ניהול השינויים ותהליכי חשיבה שיטתיים פורצי דרך. יש לה ניסיון מוכח ומגוון בתכנון והקמה של  עסקים חדשים ועצמאיים ובביצוע שינויים בתוך ארגונים קיימים. למיכל הבנה רחבה של תהליכים סביבתיים וחברתיים ברחבי העולם וההזדמנויות והצרכים החדשים של המציאות העסקית המודרנית. 
לפני שהצטרפה לעולם האקדמי, שימשה מיכל כסמנכ"ל תפעול, והייתה חברה בצוות המייסד, בצ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ. בהמשך ניהלה את פרויקט "ישראל 2028: חזון ואסטרטגיה לכלכלה וחברה בעולם גלובלי" ושימשה כסמנכ"ל בחממה טכנולוגית- JVP Studio. בנוסף, מיכל היא מנטורית עבור חברות סטארט-אפ רבות, ומשמשת כיועצת לחממות ואקסלרטורים. 
מיכל היא בוגרת סוציולוגיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת תואר שני בתכנון עירוני ואזורי מהטכניון בחיפה. בוגרת תוכנית המנהלים של הטכניון ותוכנית העמיתים של השל.
 

ד״ר שיר אלוני יערי היא חוקרת ומרצה לתולדות האמנות ותרבות חזותית המתמחה באמנות מודרנית ועכשווית. מחקריה עוסקים בדיאלוג בין אמנות לפסיכואנליזה, ביצירה ומחשבה פמיניסטית, ובתיאוריות וייצוגים של הגוף, טראומה וזיכרון. שיר סיימה לימודי דוקטורט ב- Courtauld Institute of Art, London בו גם המשיכה ללמד ולרכז תכנית לתואר שני. מאז עבדה במחלקה לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל במקביל להוראה באוניברסיטה העברית ובמכללת לוינסקי לחינוך. כיום היא מלמדת במחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל.  

ד"ר ליאור אלפרוביץ הוא מרצה להיסטוריה של אירופה ושל העם היהודי במאה העשרים המתמחה בתולדות השואה והנצחתה בישראל וכן באופני הביטוי החזותי של השואה, בהגות יהודית בשואה ולאחריה ובפסיקה הלכתית ושמירת מצוות בשואה. את השכלתו האקדמית רכש באוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים להיסטוריה, היסטוריה של עם ישראל, מחשבת ישראל ויחסים בינלאומיים. הוא מחזיק בשני תוארי "מוסמך" – האחד מן החוג להיסטוריה והשני מן החוג למחשבת ישראל. את עבודת הדוקטור חיבר במסגרת לימודיו בחוג להיסטוריה, ונושאה יחסי ישראל והרפובליקה הפדרלית הגרמנית והשפעתם על עיצוב הנצחת השואה בישראל בשני העשורים הראשונים לקיום המדינה. את לימודי הפוסט-דוקטורט עשה במרכז סטרוכליץ לחקר השואה באוניברסיטת חיפה.
ד"ר אלפרוביץ' משמש כראש המרכז לחקר הביטוי החזותי של השואה בבצלאל, ומלמד במחלקה לתרבות חזותית וחומרית. 

מרצה בכיר במחלקה לתרבות חזותית וחומרית; קיבל תואר שני באקדמיה לאמנויות בפטרבורג, רוסיה, ותואר שלישי באוניברסיטה העברית. תחום המחקר כולל אמנות מודרנית ועכשווית, אמנות האוונגרד ברוסיה ובמערב, תנ"ך במודרניזם; סוגיות אוטופיה ודיסטופיה באמנות מודרנית. פירסומים נבחרים:  

  • Kandinsky’s Quest: A Study in the Artist’s Personal Symbolism 1866-1907. New York:  Peter Lang Publishing, 2006.
  • "Kandinsky the Spiritual Wanderer", in Kandinskij, The Wandering Knight: On His Journey Towards Abstraction, Università Ca' Foscari Venezia; Mudec, Museo delle Culture, Milan, 2017.
  • "Kazimir Malevich: Experiments in Suprematist Poetry", Toronto Slavic Quarterly (University of Toronto), no. 47 (Winter 2014), pp. 323-344
  • "The Pictorial Trans-rationalism of Kazimir Malevich". Aurora: The Journal of the History of Art (DePaul University, Chicago), vol.  VIII. (2007), pp. 38-83.

 

יוצר ומעצב בין תחומי. מרצה בתואר הראשון והשני במחלקה לתקשורת חזותית ובמקבץ הבין תחומי שבמחלקה לתרבות חומרית וחזותית,  בעל תואר B.Des מהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ותואר  MA באדריכלות ותרבות אורבנית של האוניברסיטה הפוליטכנית של קטלוניה בברצלונה (UPC).  אשר גם למד במסלול הג׳אז ברימון, בית ספר לג׳אז ולמוסיקה בת זמננו. 

הרקע הבין תחומי של אשר בא לידי ביטוי גם בעבודתו הקריאטיבית בטווח שבין המסחרי לאמנותי בפורמטים מגוונים החל ממדיה מודפסת ודיגיטלית ועד עיצוב אורבני ומיצבים.

לאחרונה הוא מתמקד בפרויקט מחקר בתחום המיצב האודיו-ויזואלי כמועמד לתואר PhD במכון לטכנולוגיה של המוזיקה (MTI) באוניברסיטת De Montfort בלייסטר, אנגליה. הפרויקט שכותרתו ‘Visual Music Strategies and the Sense of Place’ עוסק ביחסים סינרגטיים בין דימוי, חלל ומוזיקה בהקשר של מושג ה״מקום״ ובדגש על הרצף שבין חוויה לפרשנות הבא לביטוי באוריינטציה במיצבים אודיו ויזואליים.    

תמונה
(Roundabout Midday Sound Video (06:23 minutes loop
תמונה
(Roundabout Midday Sound Video (06:23 minutes loop

דוקטורנט במחלקה לתולדות האמנות בפקולטה לאמנות, אוניברסיטת תל אביב. בעל M.A. ממכון כהן להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות (בהצטיינות יתרה) באוניברסיטת תל אביב ו-B.F.A. מהמחלקה לצילום בבצלאל.

מלמד במחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל קורסים על ההיסטוריה והתאוריה של הצילום.

תמונה
After Bertillon, Taking an Identification Photograph, 2015.

מעצב תעשייתי, מנהל עיצוב ויזם. רועי הוא בוגר תואר ראשון ותואר שני בהצטיינות במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. מרצה וראש מסלול ׳ניהול עיצוב וחדשנות׳ בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי ומרצה במחלקה לתרבות חזותית וחומרית.

מומחה לחשיבה עיצובית ולפיתוח חדשנות, מילא שורה של תפקידי ניהול עיצוב בכירים בתעשייה בחברות טכנולוגיות עם התמחות ב Home use medical device, עבודותיו זכו במספר פרסי עיצוב והוא שותף במספר פטנטים. כיום מייעץ לחברות ולסטרטאפים בתהליכי פיתוח חדשנות ובתהליכי עיצוב.

החל מ 2018 רועי עומד בראש בצלאל.x - המרחב לטכנולוגיות חדשות בבצלאל, חוקר ביחד עם ראשי המחלקות את השפעתן של טכנולוגיות חדשות על השדות היצירתיים ואת סביבות העבודה הטכנולוגיות החדשות עבור מעצבים, אדריכלים ואמנים. במסגרת תפקידו רועי מייצר ממשקי עבודה חדשים המחברים בין האקדמיה לתעשייה ועוסק בפיתוח כלים ומיומנויות חדשים ובהטמעת טכנולוגיות בכל תחומי הליבה הנלמדים ונחקרים בבצלאל.

מעצבת רב תחומית, חוקרת ומרצה בעלת סטודיו עצמאי המתמחה בעיצוב מוצר.
מרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בתואר הראשון בעיצוב תעשייתי ובתואר הראשון בתרבות חומרית.

 

מאיה היא בוגרת בהצטיינות יתרה של התואר השני בעיצוב חברתי מהאקדמיה לעיצוב אינדהובן שבהולנד ובוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי, שנקר.

במסגרת הסטודיו היא פועלת בהקשרים רחבים של עיצוב מוצר עבור חברות, תעשייה, קרנות, מוסדות תרבות, גופים ציבוריים ומיזמים ביניהם האוניברסיטה העברית, קרן וולף, וכתר פלסטיק. במקביל היא פועלת לקידום מחקר אישי ועשייה ניסיונית הבוחנת כיצד מנגנונים של טכנולוגיה כמו הדפסה וסריקה תלת ממדית משנים נרטיבים תרבותיים וחברתיים עכשוויים ומגדירים מחדש את יחסינו עם הטבע. במסגרת זו עבודותיה הוצגו במגוון תערוכות בינהן "גוף ראשון. טבע שני"
 בביאנלה לאומנות ועיצוב במוזאון א"י 2020, "אקסטרים" במוזאון חולון 2020, "השמורה" בשבוע העיצוב בירושלים 2019, "ענן נקודות" בפסטיבל מנופים 2019 ו"טבעי-טכנולוגי" בבית בנימיני 2018.

תמונה
.

 

פרופ' אבנר בן-זקן הוא היסטוריון של המדע המתמקד בשאלה כיצד חוצה המדע גבולות תרבותיים? מחברם של שלושה ספרים ועשרות מאמרים. פרופ' בן-זקן מעביר סמינרים בבצלאל העוסקים ב"תרבות החזותית של המדע", ו"בתרבות חומרית של המדע", בהם מטושטשים הגבולות התרבותיים בין התרבות הטקסטואלית מדעית לבין התרבות הויזואלית האומנותית.

תמונה
.

ד"ר יצחק בנימיני – עורך הוצאת רסלינג (עם עידן צבעוני). מלמד בבצלאל, בתוכנית לתרבות הקולנוע באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת בר-אילן בתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות. פרסם את הספרים "מה רוצה הגבר?", "עבד, התענגות, אדון", "פאולוס והולדת קהילת הבנים", "השיח של לאקאן", "צחוק אברהם", ו"סובייקט-מסך". ספריו ומאמריו הופיעו גם בצרפתית, גרמנית ואנגלית.

תמונה
.

תמר ברגר, מרצה בכירה במחלקה לארכיטקטורה, בתכנית לתואר שני בעיצוב אורבני, בשלוחה החרדית ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית. עוסקת בשאלות של מרחב, מרחב ותרבות, אורבניות ומודרניות, בכלל ובהקשר הישראלי. ספריה: "דיוניסוס בסנטר" (הקיבוץ המאוחד), "סוגיות בתאוריה של המרחב" (האוניברסיטה הפתוחה), "ברווח בין עולם לצעצוע" (רסלינג) ו"אוטוטופיה" (הקיבוץ המאוחד). ספרה הבא, "הצדה, נופי שארית בישראל" יראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד ב-2021.  מאמרים, מסות ויומני מסע באתר: www.tamarberger.com.  

תמונה
.

 

מעצב, אמן ומרצה.

בעל סטודיו לעיצוב אופנה ותכשיטים, המציג בארץ ובעולם.

מרצה בכיר במחלקה לצורפות ואופנה ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית .

גורן הוא בוגר מצטיין של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.

גורן עבד כמעצב ראשי בפאריז (2004-2008) והציג בשישה שבועות אופנה.

סיים את עבודת הדוקטורט שלו בסורבון בפאריז (2013)

הקים את הסטודיו (2009) ומאז עוסק בפיתוח מחקר חומרי ועיצובי המשלב בין מגוון דיספלינות.

האתגר המרכזי הוא בשילוב וחיבור טכנולוגיות חומריות המשמשות בצורפות ובעבודה עם מתכות עם טכנולוגיות מלבוש ועבודה עם טקסטיל, באופן שיאפשר לכל אחד מהחומרים, להשתלב בחומר האחר באופן אורגני כך שחיבורם ייצור יחידה אחת בעלת זהות חומרית חדשה וייחודית.

גורן מציג בתערוכות בארץ ובעולם, השתתף בביאנלה הראשונה לעיצוב ואמנות (2020) במוזיאון ארץ ישראל.  הציג תערוכת יחיד בגלריה "פריסקופ" (2019) תל – אביב.  בשתי תערוכות קבוצתיות במוזיאון CICA (2019) בדרום קוריאה. בביאנלה ליודאיקה בירושלים (2018) בתערוכה קבוצתית במוזיאון האסלאם (2018) ירושלים. בשבוע האופנה בפאריז (2016).

תמונה
פרט מתוך "תכשיט חלל 2" (3.5 מטר על 1.5) מטר מתוך תערוכת יחיד (2019)

עידו גינת הינו אדריכל, חוקר אדריכלות, ואוצר שותף של הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בוונציה 2021. 
עידו הוא בוגר בצלאל, בעל תואר שני בלימודי עיצוב מאוניברסיטת הרווארד, שם התמקד במחקר תיאורטי באדריכלות, ויזם בין השאר תערוכה ויום עיון על אדריכלות ותכנון הקיבוצים. עם חזרתו ארצה, הוא החל בלימודי דוקטורט באוניברסיטת תל אביב, ושימש עד לאחרונה כמנהל הקמה של ארכיון דיגיטלי לאדריכלות בפרויקט ״תרבות חזותית״ של משרד מורשת והספרייה הלאומית.
המחקר האדריכלי של עידו כולל התמחות בנושא ההיסטוריה של עיצוב ואוצרות תערוכות; אוונגרד אדריכלי במאה ה-20; והקשר בין עיצוב רב-מימדי לבין פדגוגיה וחינוך.
בין שאר יוזמותיו, עידו עורך כעת מחקר ביחד עם פרופ׳ צבי אפרת לקראת תערוכה על פועלו חסר התקדים של האדריכל ריכארד קאופמן, שהיה האדריכל הראשון של ההסתדרות הציונית, ותיכנן את המושבים והקיבוצים הראשונים.
עבודת הדוקטורט שלו במכון כהן להיסטוריה ופילוסופיה של המדע באוניברסיטת תל אביב, עוסקת בשאלת ייצוג המרחב הציוני בתערוכות בינלאומיות החל מתקופת המנדט.

אוצרת משנה לאיור ספרי ילדים, מנהלת ספריית האיור באגף הנוער , מוזיאון ישראל, ירושלים.

אוצרת, חוקרת ומרצה. מתמחה בתולדות האיור, תולדות איור ספרי ילדים, אוצרות תערוכות איור, אוצרות תערוכות לכל המשפחה. מרצה בבצלאל ושנקר.

משמשת כיושבת ראש חבר השופטים בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר- ילדים על-שם בן-יצחק. אוצרת תערוכות איור רבות ושתי תערוכות אגף הנוער /תערוכות לכל המשפחה: כלבים וחתולים (2017) יומולדת (2015) אוצרות הביתן הישראלי לאיור בבולוניה (2014).

יועצת, חברה בוועדת בחירת הספרים לספריית פיזמה.

מ"א בספרות ילדים אוניברסיטת סימונס בוסטון. ב"א בתולדות האמנות וחינוך מהאוניברסיטה העברית ירושלים

אני רכזת אנגלית בבצלאל ובשלוחה החרדית של בצלאל. לימדתי בבצלאל החל משנת 2014. בעבר הייתי סגנית מנהלת בבית ספר תיכון בירושלים. במשך כל חיי המקצועיים, כ-38 שנה לימדתי אנגלית כשפה זרה.

עליתי לארץ מאנגליה בשנת 1984 ואני נשואה עם 4 ילדים. בתי הבכורה סיימה לימודי אדריכלות בבצלאל בשנת 2018 ובתי הצעירה תתחיל ללמוד בבצלאל בשנת הלימודים הקרובה. מאז ומתמיד התעניינתי והתלהבתי מאומנות ועיצוב, כמו כן השתתפתי במגוון קורסים בהיסטוריה של אומנות במוזיאון ישראל. בזמני הפנוי אני אוהבת לבקר מוזיאונים של אומנות ועיצוב. בנוסף, לאסוף קטלוגים מהתערוכות בהן ביקרתי.

אני בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה במנצ'סטר, "סלפורד". בנוסף, יש לי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מהאוניברסיטה העברית. כמו כן השלמתי קורס הוראת אנגלית כשפה זרה.

אני מצפה לקבלת שלושת המרצות החדשות ליחידת אנגלית וכן לשנות ולארגון מחדש את כלל קורסי האנגלית כך שהן יתאימו  למסגרת האירופאית ללימודי שפות הCEFR-.

 

דר יונה וייץ היא אנתרופולוגית שדה (Ph.D   ), חוקרת ומרצה במחלקה לתרבות חזותית וחומרית ובתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי   ( M.Des  )  ומתמחה בהוראה, מחקר, הנחיה ופיתוח מודלים של הוראה ומחקר תומך עיצוב בתחומי מחקר אנוש בסביבות עיצוב וניהול עיצוב, עיצוב חברתי ועיצוב משתף. במסגרת עבודתה בבצלאל פועלת כשותפה וחוקרת בפרויקטים של האיחוד האירופאי ( Desurbs, The Seventh Framework Programme for Safe Cities  (2011-2014), Creative Leadership & Entrepreneurship - Visionary Education Roadmap  ( 2015- 2019 ), Erasmus    (2020-2023)).

מעצבת-חוקרת ומרצה במחלקות שונות בבצלאל. בוגרת ממר״מ, בוגרת ITP - התוכנית לתקשורת אינטראקטיבית, באוניברסיטת ניו-יורק ובעלת ניסיון רב בעבודה בחברות הייטק. שרית עובדת עם טכנולוגיה דיגיטלית כחומר גלם.

תמונה
זמן ארוג. Woven Time. 2019. דורון אלטרץ ושרית יודלביץ׳. צלם: דור קדמי

ד״ר ליאת לביא, ראש תכנית התואר השני בתקשורת חזותית ומרצה במחלקה לתרבות חזותית וחומרית, היא חוקרת וכותבת בתחומי התרבות, הפילוסופיה והטכנולוגיה. מאמריה התפרסמו בכתבי עת מקצועיים, ספרי עיון וקטלוגים, והוצגו בכנסים בינלאומיים. בין היתר עוסקת ד״ר לביא במחקרה בהשפעתן של טכנולוגיות צומחות על תפיסת האנושי, בסוגיות האתיות שהן מעוררות, כפי שמתשקף למשל בשיח המתפתח בנוגע ל״זכויות רובוטים״, בסוגיות של מגדר, חלוקת משאבים ותרבות חזותית.  

ד״ר לביא היא עו״ד, בעלת תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאונ׳ ת״א, תואר ראשון באמנות, בצלאל, ותואר שני ושלישי בתכנית לפרשנות ותרבות, אונ׳ בר אילן. בעבר הרצתה במחלקה לפילוסופיה באונ׳ בר אילן ושימשה כמנכ״ל מכון שפילמן לצילום (חל״צ). 

ילידת ירושלים (1966). צורפת, מרצה, חוקרת ואוצרת בתחום הצורפות, העיצוב והקראפט. בוגרת המחלקה לצורפות של בצלאל, ירושלים (BA 1992). בעלת תואר שני בעיצוב תעשייתי, הטכניון, חיפה (M.Sc 2003). פרופסורית חברה, סגל במחלקה לצורפות ואופנה (ראשת המחלקה בין 2005-2013) ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל. 

עבודותיה הוצגו במקומות רבים, בין היתר במוזיאון רמת-גן / מוז״א תל-אביב / סדנאות האמנים, ת״א / גלריה פריסקופ, ת״א / בית בנימיני, ת״א / מוזיאון העיצוב חולון / מוזיאון ישראל, ירושלים /  

Magnes Museum, UC Berkeley / Fundación COAM, Madrid / Museum Nacional de Bellas Artes, Buenos Aires / Jewellery Museum, Pforzheim / Mingei Museum, San Diego / Institut National des Metiers d’Art, Paris / Galerie für Angewandte Kunst, Munich / Jüdisches Museum, Hohenems / Froots gallery, Shanghai / SMAC, Chemnitz.  

על עבודתה נכתב בספרים וקטלוגים, בינם לאחרונה:

70 Years of Craft and Design in Israel, Smadar Samson, Mingei Museum, 2018 /  All About Tel Aviv - Jaffa Die Erfindung einer Stadt, Hannes Sulzenbacher and Hanno Loewy, Jüdisches Museum, 2019 / Contemporary Crafts in Israel, Efrat Dgani, Eitav, 2019 / Jewelers Speak Out, Ursula Ilse-Neuman, Metalsmith Magazine, 2019 / Jewellery: Creating a Practice of Meaning through Gesture, Aya Bentur, Journal of Jewellery Research, 2020.

פרסים ומלגות, בין היתר: פרס מייזלר לעיצוב, פרס גרייבר ליודאיקה, בצלאל (1990-91) / מוזיאון ספרטוס ארה״ב ציון לשבח על עיצוב חנוכיה (1993) / פרס דיקן ע״ש קרפלוס להצטיינות מיוחדת עבור תזת מגיסטר, הפקולטה לארכיטקטורה, הטכניון (2003) / מענקים קרן רבינוביץ׳ לתערוכות יחיד וזוגית (2003, 2009, 2015) / משרד התרבות - פרס העיצוב (2010) / קרן אליכס דה רוטשילד - ציון לשבח על עבודת קראפט (2012), מענק מפעל הפיס עבור ספר אמן (עם דיויד גוס 2017), ועוד.

תמונה
2018 Tension series, Brooch 18k gold, hair mm 1 * 26 * 2 Photo: Liat Elbling

דניאל מאיר הוא אמן קול, ומעצב פס קול החי בתל אביב. הוא מתמחה במוזיקה מקורית ובעיצוב פס קול לווידאו-ארט, לקולנוע, לקולנוע דוקומנטרי ולתאטרון. דניאל יוצר מייצגים ומיצביי סאונד ועובד עם אמני סאונד ווידאו, במאי קולנוע ומוזיקאים מהארץ ומהעולם. את עבודתו אפשר לשמוע בכל יום בבתי קולנוע, מוזיאונים ובתערוכות ברחבי העולם.בנוסף לעיצוב פס קול ולפרויקטים מוזיקליים, דניאל מלמד עיצוב סאונד בבצלאל.
רשימת פרויקטים וקורות חיים אפשר למצוא באתר:danielmeir.com

גלריית תמונות

תמונה

The Booth, Daniel Meir, 2019. Photo by Dor Even-Chen

היסטוריונית אמנות וחוקרת תרבות חזותית.
תחומי ההתמחות שלה נעים בין תולדות האמנות של ימי-הביניים (עם דגש על האמנות של צפון איטליה); אדריכלות של זיכרון והנצחה (עם דגש על ישראל); היבטים שונים של הזיקה בין אמנות דתית לתרבות חילונית (עם דגש על סוגיות של חילול הקודש וקידוש החול); ושאלות הנוגעות במפגשים בין אמנות "גבוהה" לתרבות חזותית פופולרית ובאופציות שונות של השראה (בין "התכתבות" ל"מחווה" ובין האדרה להדרה).

נעמי מלמדת במחלקה לתרבות חזותית וחומרית, בתכנית הב.א. לתרבות חזותית וחומרית, בתואר השני בתקשורת חזותית ובתואר השני במדיניות ותאוריה של האמנויות.

ד"ר רומי מיקולינסקי, חוקרת, מרצה וכותבת בתחומי טכנולוגיה ותהליכי חדשנות, ראש התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל.  

ד"ר מיקולינסקי מחזיקה בדוקטורט בספרות אנגלית מאוניברסיטת טורונטו, ובעברה כיהנה כמנכ"לית מכון שפילמן לצילום. בין תחומי פעילותה האקדמיים נמנים תרבות דיגיטלית ואמנות אלגוריתמית, עתיד הספרות והקריאה, ופיתוח תפיסות של חדשנות מונעת-עיצוב (design-led innovation). היא עובדת עם עיריות, ארגונים גלובליים, סטארט-אפים, מוזיאונים וגופי מדיה על הטמעת טכנולוגיות דיגיטליות וחדשנות מונעת- עיצוב.  

מנשרי הוא בוגר מצטיין של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.

בועז מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית, וממייסדי תכנית חממת הבוגרים של בצלאל.

על עבודתו זכה פרס "דברת" לחדשנות בעיצוב, ופרס איגוד התעשיינים.

מתמחה בהוראת טכנולוגיית העץ ובפיתוח מכשירים מכאניים - אנלוגיים.

תמונה
.

ד"ר שגיא מעין הוא בוגר לימודי תקשורת ומדעי החברה מאוניברסיטת בר-אילן, ובעל תואר שני בתוכנית ללימודי אירופה באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטור שלו הוגשה במסגרת התוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית, ועסקה בייצוגים של חילון ודתיות בתרבות העכשווית בישראל. תחומי המחקר הנוספים שלו ממוקדים בקשר שבין תרבות ואמנות להיבטים של זכויות אדם וצדק חברתי, תרבות חזותית ואידיאולוגיה, מיעוטים ודתות במרחב הפוליטי-תרבותי ועוד. 

מאז 2008 מרצה במחלקה ללימודי תרבות במכללה האקדמית ספיר, וכן במחלקה לתרבות חזותית וחומרית ובתוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. 

בעבר שימש כמנכ"ל קבוצת התיאטרון "פסיק" בירושלים, העוסקת בתיאטרון קהילתי לצד הפקת יצירות רפרטואריות. כמו כן היה עורך ראשי בהוצאת הספרים של "האוזן השלישית" וכיהן כחבר בהנהלת החברה.